• Moon River

Vilken bröllopsparfym ska du ha?

Vilken bröllopsparfym ska du ha på den stora dagen?
    Vilken parfym ska din m2b använda?

Jag har nog bestämt mig för en parfym från Oscar de la Renta, antingen Espirit d`Oscar eller Live in Love.
    Min m2b önskar sig parfym i julklapp men det blir svårare. Tips önskas!
  • Svar på tråden Vilken bröllopsparfym ska du ha?
  • AndroSid

Uj, jag ska nog inte ha någon alls...
    Gillar inte parfym vare sig på mig själv eller andra, så om jag luktar något särskilt alls lär det vara tvål.

• annapanna88

Jag har inte bestämt om jag ska köpa någon ny eller använda min gamla favorit :) Min blivande är väldigt förtjust i XY från Hugo Boss, så den köper jag i julklapp/födelsedagspresent så fort den är slut :D 

• daniiel

Jag velade mellan tre olika och det var dessa

The Body Shop - Japanese Cherry Blossom

Sarah Jessica Parker - NYC

Och tillslut blev det denna

Jessica Simpson - Fancy

• Silketuss

Jag ska ha Trésor från Lancôme, eller Gloria Vanderbilt!  

• Syrinx

"Ska" man ha en bröllopsparfym? Är det något speciellt man vill åt då? 
    Jag antar att jag kommer bära den parfym jag har till vardags, Chanel no 5.  

• Silketuss
    Syrinx skrev 2011-11-23 19:12:23 följande:
    Men så skoj, en till som gillar klassiska parfymer!  

Jag antar att man bara vill lukta gott på bröllopet, och att man därför använder någon av de parfymer man gillar bäst och har hemma, alternativt skaffar hem någon som man har haft och gillat mycket?  
  • daniiel
    Syrinx skrev 2011-11-23 19:12:23 följande:
    Silketuss skrev 2011-11-23 19:20:18 följande:

Jag antar att man bara vill lukta gott på bröllopet, och att man därför använder någon av de parfymer man gillar bäst och har hemma, alternativt skaffar hem någon som man har haft och gillat mycket?  
    Jag valde att köpa en helt ny som jag var förtjust i. Jag använder inte så mkt parfym till vardags och ville att det skulle vara speciellt just till bröllopet :) Nu har jag använt den ett par gånger efter bröllopet också, när jag och maken har varit på fest och haft myskväll bara vi två :D
  • Syrinx

Javisst! Den passar mig väldigt bra också, jag brukar tycka att det är svårt med parfymer i vanliga fall. De luktar gott när man sprayar på pappremsan, men funkar sällan till min kropp. Chanel no 5 känns som ett andra skinn däremot! 
    daniiel skrev 2011-11-23 19:37:02 följande:

Jag valde att köpa en helt ny som jag var förtjust i. Jag använder inte så mkt parfym till vardags och ville att det skulle vara speciellt just till bröllopet :) Nu har jag använt den ett par gånger efter bröllopet också, när jag och maken har varit på fest och haft myskväll bara vi två :D
    Aha, så ni båda (du och Silkestuss alltså) tänker att det är trevligt i största allmänhet. Jag gillar ju också att lukta gott! Jag fick bara intrycket av att man skulle ha en annan parfym, alternativt någon speciell som heter något med kärlek bara för att det var bröllop. Men nu är jag med! 
  • daniiel
    Syrinx skrev 2011-11-23 20:06:33 följande:
    Aha, så ni båda (du och Silkestuss alltså) tänker att det är trevligt i största allmänhet. Jag gillar ju också att lukta gott! Jag fick bara intrycket av att man skulle ha en annan parfym, alternativt någon speciell som heter något med kärlek bara för att det var bröllop. Men nu är jag med! 
    Haha ja, det kanske finns de som resonerar så också. Men ja, för min del ville jag bara lukta gott på bröllopsdagen :) Hade jag haft en parfym redan som jag tyckte luktade jättegott hade jag nog bara valt att ha den istället. Använder bara ibland till vardags en väldigt lätt och fruktig parfym från MUS och tycker den luktar just lite väl mkt vardag för bröllopet :P
  • sofi 88

Jag ska verkligen försöka spara några droppar av vår älsklingsparfym som jag fått av m2b. Esprit connect. Den har utgått vilket är så synd för den doftar helt underbart. Och nu har jag bara bottenskyla kvar i flaskan. Men m2b skulle vilja att jag har den eftersom han älskar doften på mig :)

Svar på tråden Vilken bröllopsparfym ska du ha?