• daniiel

Är jag ensam som inte vill ha en jättedyr ring?

Vilka fina ringar! :) Självklart ska du gå efter ditt tycke och smak, inte efter prislapp.

Själv använder jag aldrig smycken (förutom örhängen), så ville definitivt inte lägga mkt pengar på en ring. Köpte därför en helallians i silver med CZ-stenar, den kostade 149kr. Förlovningsringen är en slät i silver med gravyr och den kostade typ 200kr. När jag vill vara fin använder jag ringarna, för jag tycker de är fina, men till vardags är jag utan.

Man måste utgå från sig själv när det gäller ringar. Det finns inget rätt och inget fel.

• daniiel

Bara en tanke, vad är en dyr ring? Allt är ju relativt.

Mina ringar kostade som sagt bara ett par hundra, vilket jag tycker var lämpligt. Jag hade aldrig spenderat så mkt som 2000-3000kr på en ring, som många andra verkar tycka är billiga ringar.

Klart att en ring som kostar 10 000kr är ännu dyrare och 50 000kr ytterligare ett par snäpp dyrare, men för vissa är även en ring för bara ett par tusenlappar dyrt ;P

• daniiel
    JesFre skrev 2011-11-29 14:57:27 följande:
    Jag förstår dig. Men när man läser tidningar så verkar alla ringar ligga på mist 10 000. Min vigselring kommer kosta ca 6500 vilket jag tycker är mycket pengar men om jag ska bära den varje dag under redten av mitt liv så känns det bättre. Men för min del hade den gärna fått kosta hälften så mycket. (Får försöka övertala smycka :p ) 
    Precis, för min del är 6500kr en förmögenhet och inget jag någonsin skulle spendera på smycken, så i mina ögon kommer du då vara en av alla som har en dyr ring :P

Men återigen, det viktigaste är ju att man tycker om ringen och tycker den är värd priset, oavsett vad det är :) Ja, plus att man inte sätter sig i någon skuldfälla för att finansiera en ring man inte har råd med, vet tyvärr av de som gjort så.
  • daniiel
    JesFre skrev 2011-11-29 15:03:41 följande:
    Det är väldigt mycket pengar även för mig. Som student så känns 6 tusen som en enorm summa.  Men jag har haft tur och jag kommer att ha råd med ringen och det bröllop fästmannen och jag planera. Tack och lov för en underbar familj. 
    Hehe ja, familjen är bra att ha många gånger :) Du skrev också att du brukar använda ring va? Då känns det ju kanske lite bättre att lägga ut den summan, det är ju trots allt något som kommer bli välanvänt :)

Och återigen, ringarna är väldigt vackra, mycket bra val! :D
Svar på tråden Är jag ensam som inte vill ha en jättedyr ring?