• JesFre

Är jag ensam som inte vill ha en jättedyr ring?

Jag och fästmannen har börjat att tänka på vårat bröllop.

Våran plan är långt i framtiden men man måste ju börja någon gång. Men det är långt till sen våren 2015.

Har redan tittat i en hel del tidningar. Älskar det, men så fort jag kommer till ringavsnitten så blir jag lite osäker.

Är jag extremt konstig som inte vill ha en ring som kostar som en liten bil?

Min fästman är nöjd. För även om vi har råd så är han glad att jag redan vet vilken ring jag vill ha: Att det är en enkel ring från Smycka med 5 st diamanter 0.02 ct, i samma serie som våra förlovningsringar tycker han kommer bli fint. 

Så min fråga är nog; jag kan väl inte vara ensam om att vilja ha en ring som är fin men inte behöver kosta hur mycket som helst?
    Eller måste en ring vara i platina med 1-5ct för att den normala bruden ska bli nöjd?

// Jessica  

Detta är de ringar vi har nu och den jag vill ha som vigsel ring. Classic_43-3,5b

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-29 14:34
    Var dock inte meningen att det skulle bli två bilder...
  • Svar på tråden Är jag ensam som inte vill ha en jättedyr ring?
  • pärlan01
    JesFre skrev 2011-11-29 14:34:09 följande:

Våran plan är långt i framtiden men man måste ju börja någon gång. Men det är långt till sen våren 2015.

Har redan tittat i en hel del tidningar. Älskar det, men så fort jag kommer till ringavsnitten så blir jag lite osäker.

Min fästman är nöjd. För även om vi har råd så är han glad att jag redan vet vilken ring jag vill ha: Att det är en enkel ring från Smycka med 5 st diamanter 0.02 ct, i samma serie som våra förlovningsringar tycker han kommer bli fint. 

Så min fråga är nog; jag kan väl inte vara ensam om att vilja ha en ring som är fin men inte behöver kosta hur mycket som helst?
    Eller måste en ring vara i platina med 1-5ct för att den normala bruden ska bli nöjd?

// Jessica  

Detta är de ringar vi har nu och den jag vill ha som vigsel ring. Classic_43-3,5b

riktigt fina ringar.
    Min vigselring kostade lite över 3000 o ja e riktigt nöjd, när ja prövade den så kände ja att den ringen va jag :)
    Bara längtar tills ja får ha den på mej knappt 8 veckor kvar nu.

Du är inte konstig, för ja e likadan vill heller inte ha en som kostar en massa
  • pärlan01
    pärlan01 skrev 2011-11-29 14:44:48 följande:
    riktigt fina ringar.
    Min vigselring kostade lite över 3000 o ja e riktigt nöjd, när ja prövade den så kände ja att den ringen va jag :)
    Bara längtar tills ja får ha den på mej knappt 8 veckor kvar nu.

Du är inte konstig, för ja e likadan vill heller inte ha en som kostar en massa
    Den ja ska ha e den som ja har på min profil bild
  • Neapea

Jag vill inte ha någon dyr ring!

Ringen jag har kikat ut kostar ca 2000:-

Anledningen att jag inte vill ha någon dyr ring är flera. Till största del tycker jag att det bara helt enkelt är onödigt.

Sedan är jag ingen ringbärare heller för den delen, tycker att jag har för manliga händer så vill helst inte dra uppmärksamhet till dem

Sedan så tränar jag vattenskidor ca 5 dagar/vecka ca 7 mån om året, och jag kan inte ha ring på mig när jag åker, så lättast är att jag inte har någon alls på mig. Plus att om jag har den och ska ta av/sätta på mig mellan åken är risken för att ringen ska komma bort ganska stor.

Så nej, du är inte ensam, jag vill inte heller ha någon dyr ring!

• daniiel

Vilka fina ringar! :) Självklart ska du gå efter ditt tycke och smak, inte efter prislapp.

Själv använder jag aldrig smycken (förutom örhängen), så ville definitivt inte lägga mkt pengar på en ring. Köpte därför en helallians i silver med CZ-stenar, den kostade 149kr. Förlovningsringen är en slät i silver med gravyr och den kostade typ 200kr. När jag vill vara fin använder jag ringarna, för jag tycker de är fina, men till vardags är jag utan.

Man måste utgå från sig själv när det gäller ringar. Det finns inget rätt och inget fel.

• JesFre
    pärlan01 skrev 2011-11-29 14:46:06 följande:
    Den ja ska ha e den som ja har på min profil bild
    Den är jättefin. Och tack, känns väldigt bra att veta att man inte är ensam Glad
  • Guffi

Min kostade (visserligen med lite rabatt) 2400kr - men jag är supernöjd! 5 maj åker den på! Hjärta

• pärlan01
    Guffi skrev 2011-11-29 14:48:35 följande:
    Min kostade (visserligen med lite rabatt) 2400kr - men jag är supernöjd! 5 maj åker den på! Hjärta
    min åker på 28 januari Hjärta
  • JesFre

Tack för erat stöd! Jätteskönt att höra, jag är dock en ring människa har nästan alltid ringar, men att ha en halvförmögenhet på fingret skulle nog få mig att bli rädd. Och skulle nog inte våga bära den. Vilket för mig skulle kännas fel. Att först köpa en dyr ring och sen ändå inte bära den.

Men nu känner jag mig stärkt i mitt beslut. så åter igen Tack! 

• Emmh86
    JesFre skrev 2011-11-29 14:34:09 följande:

// Jessica  

Tycker ni har hittat jättefina ringar! 

Jag personligen tycker att man ska hitta den ring man tycker om och trivs med utan att bry sig om priset, om det sedan slutar på 1000kr eller 10000kr spelar mindre roll. I slutändan är det ju ringens betydelse för dig och din man som är det viktiga och inte vad omvärlden tycker eller tror att ni spenderat på era ringar.. :)
  • Sara 120707

Du är absolut inte ensam. Tror det kanske beror lite på om man använder ringar i vanliga fall?

Använder själv mest min ring vid speciella tillfällen har inga vackra händer som klär i ringar direkt.

Jag är jätteförtjust i min vigselring som är en guldring i barockstil med halvpärla, kostade typ 800 på auktion.

Den är tyvärr formad så att jag inte kan kombinera den med en annan ring.

Kommer att köpa två silverringar med CZ som jag kan ha på mig för att tydligt markera att jag är gift när jag går ut på krogen el liknande och vill slippa bli stött på =)

Svar på tråden Är jag ensam som inte vill ha en jättedyr ring?