• JesFre

Är jag ensam som inte vill ha en jättedyr ring?

Jag och fästmannen har börjat att tänka på vårat bröllop.

Våran plan är långt i framtiden men man måste ju börja någon gång. Men det är långt till sen våren 2015.

Har redan tittat i en hel del tidningar. Älskar det, men så fort jag kommer till ringavsnitten så blir jag lite osäker.

Är jag extremt konstig som inte vill ha en ring som kostar som en liten bil?

Min fästman är nöjd. För även om vi har råd så är han glad att jag redan vet vilken ring jag vill ha: Att det är en enkel ring från Smycka med 5 st diamanter 0.02 ct, i samma serie som våra förlovningsringar tycker han kommer bli fint. 

Så min fråga är nog; jag kan väl inte vara ensam om att vilja ha en ring som är fin men inte behöver kosta hur mycket som helst?
    Eller måste en ring vara i platina med 1-5ct för att den normala bruden ska bli nöjd?

// Jessica  

Detta är de ringar vi har nu och den jag vill ha som vigsel ring. Classic_43-3,5b

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-29 14:34
    Var dock inte meningen att det skulle bli två bilder...
  • Svar på tråden Är jag ensam som inte vill ha en jättedyr ring?
  • JesFre
    pärlan01 skrev 2011-11-29 14:51:44 följande:
    min åker på 28 januari Hjärta
    Då ska jag tänka på dig på min födelsedag. Hoppas dagen blir jättehärlig!
  • daniiel

Bara en tanke, vad är en dyr ring? Allt är ju relativt.

Mina ringar kostade som sagt bara ett par hundra, vilket jag tycker var lämpligt. Jag hade aldrig spenderat så mkt som 2000-3000kr på en ring, som många andra verkar tycka är billiga ringar.

Klart att en ring som kostar 10 000kr är ännu dyrare och 50 000kr ytterligare ett par snäpp dyrare, men för vissa är även en ring för bara ett par tusenlappar dyrt ;P

• Sara 120707

Hade tyckt det kändes jättekonstigt att lägga massa pengar på en ring. Dels hade de som du säger känts nervöst och det känns även som pengarna kan gå till roligare saker, det är ju inte direkt som att man har prislappen på den.

• JesFre
    daniiel skrev 2011-11-29 14:54:30 följande:
    Bara en tanke, vad är en dyr ring? Allt är ju relativt.

Mina ringar kostade som sagt bara ett par hundra, vilket jag tycker var lämpligt. Jag hade aldrig spenderat så mkt som 2000-3000kr på en ring, som många andra verkar tycka är billiga ringar.

Klart att en ring som kostar 10 000kr är ännu dyrare och 50 000kr ytterligare ett par snäpp dyrare, men för vissa är även en ring för bara ett par tusenlappar dyrt ;P
    Jag förstår dig. Men när man läser tidningar så verkar alla ringar ligga på mist 10 000. Min vigselring kommer kosta ca 6500 vilket jag tycker är mycket pengar men om jag ska bära den varje dag under redten av mitt liv så känns det bättre. Men för min del hade den gärna fått kosta hälften så mycket. (Får försöka övertala smycka :p ) 

• daniiel
    JesFre skrev 2011-11-29 14:57:27 följande:
    Jag förstår dig. Men när man läser tidningar så verkar alla ringar ligga på mist 10 000. Min vigselring kommer kosta ca 6500 vilket jag tycker är mycket pengar men om jag ska bära den varje dag under redten av mitt liv så känns det bättre. Men för min del hade den gärna fått kosta hälften så mycket. (Får försöka övertala smycka :p ) 
    Precis, för min del är 6500kr en förmögenhet och inget jag någonsin skulle spendera på smycken, så i mina ögon kommer du då vara en av alla som har en dyr ring :P

Men återigen, det viktigaste är ju att man tycker om ringen och tycker den är värd priset, oavsett vad det är :) Ja, plus att man inte sätter sig i någon skuldfälla för att finansiera en ring man inte har råd med, vet tyvärr av de som gjort så.
  • pärlan01
    JesFre skrev 2011-11-29 14:53:30 följande:
    Då ska jag tänka på dig på min födelsedag. Hoppas dagen blir jättehärlig!
    Tack , detsamma till dej :)
  • JesFre
    daniiel skrev 2011-11-29 14:59:55 följande:
    Precis, för min del är 6500kr en förmögenhet och inget jag någonsin skulle spendera på smycken, så i mina ögon kommer du då vara en av alla som har en dyr ring :P

Men återigen, det viktigaste är ju att man tycker om ringen och tycker den är värd priset, oavsett vad det är :) Ja, plus att man inte sätter sig i någon skuldfälla för att finansiera en ring man inte har råd med, vet tyvärr av de som gjort så.
    Det är väldigt mycket pengar även för mig. Som student så känns 6 tusen som en enorm summa.  Men jag har haft tur och jag kommer att ha råd med ringen och det bröllop fästmannen och jag planera. Tack och lov för en underbar familj. 
  • daniiel
    JesFre skrev 2011-11-29 15:03:41 följande:
    Det är väldigt mycket pengar även för mig. Som student så känns 6 tusen som en enorm summa.  Men jag har haft tur och jag kommer att ha råd med ringen och det bröllop fästmannen och jag planera. Tack och lov för en underbar familj. 
    Hehe ja, familjen är bra att ha många gånger :) Du skrev också att du brukar använda ring va? Då känns det ju kanske lite bättre att lägga ut den summan, det är ju trots allt något som kommer bli välanvänt :)

Och återigen, ringarna är väldigt vackra, mycket bra val! :D
  • TheD

Vad är en jättedyr ring? Min fick vi till ett billigare pris pga strul, 15.000:- men det är ingen jättedyr ring... En ring som t.ex kostar 64.000:- är jättedyr. Det viktigaste är att man själv tycker om sin ring.

• förlovadflicka

Mina ringar låg väl på 3000 styck (fast fick dem på erbjudanden men ändå) och min morgongåvering kostade också något sådant. Jag tycker det är jättedyrt att köpa en litenliten sak för så mycket pengar, det är liksom mat en hel månad! Så jag tycker det är lyxigt att gå omkring med 9000 på fingret jag, även om många tycker att det är skitringar :P

Svar på tråden Är jag ensam som inte vill ha en jättedyr ring?