• JesFre

Är jag ensam som inte vill ha en jättedyr ring?

Jag och fästmannen har börjat att tänka på vårat bröllop.

Våran plan är långt i framtiden men man måste ju börja någon gång. Men det är långt till sen våren 2015.

Har redan tittat i en hel del tidningar. Älskar det, men så fort jag kommer till ringavsnitten så blir jag lite osäker.

Är jag extremt konstig som inte vill ha en ring som kostar som en liten bil?

Min fästman är nöjd. För även om vi har råd så är han glad att jag redan vet vilken ring jag vill ha: Att det är en enkel ring från Smycka med 5 st diamanter 0.02 ct, i samma serie som våra förlovningsringar tycker han kommer bli fint. 

Så min fråga är nog; jag kan väl inte vara ensam om att vilja ha en ring som är fin men inte behöver kosta hur mycket som helst?
    Eller måste en ring vara i platina med 1-5ct för att den normala bruden ska bli nöjd?

// Jessica  

Detta är de ringar vi har nu och den jag vill ha som vigsel ring. Classic_43-3,5b

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-29 14:34
    Var dock inte meningen att det skulle bli två bilder...
  • Svar på tråden Är jag ensam som inte vill ha en jättedyr ring?
  • Strawberry

Pärlan01 - vart har du köpt din ring? Den va riktigt fin, helt i min smak! :)

• pärlan01
    Strawberry skrev 2011-11-30 02:12:46 följande:
    Pärlan01 - vart har du köpt din ring? Den va riktigt fin, helt i min smak! :)
    Tack.Den är köpt hos Albrekts guld, den finns på deras hemsida riktigt vacker tycker ja. Ja kollar på den varje dag o bara längtar tills att få ha den på mej  Hjärta
  • lovingyou
    pärlan01 skrev 2011-11-29 17:30:48 följande:
    Jag tycker den e jätte fin, den ligger här hemma o jag bara väntar på att få sätta på mej den för alltid :)

Oh vad underbart att ha den hemma :):)

Jag beställde min i lördags så kommer nog ta ett tag innan den kommer... Hur lång tid tog det för dig att få den?

• pärlan01
    lovingyou skrev 2011-11-30 07:38:50 följande:

Oh vad underbart att ha den hemma :):)

Jag beställde min i lördags så kommer nog ta ett tag innan den kommer... Hur lång tid tog det för dig att få den?

Knappt en vecka tror ja, har haft min hemma sen september hihi :))
  • Moster Stina

Förr i tiden så gifte sig ju alla med en enkel guldring utan diamanter på. Handeln har infört det, och se de lyckades få alla brudar tro att det alltid varit så!

• lovingyou

pärlan01: Ok vad bra att det gick snabbt, men kommer efter nyår

bara den kommer så är jag nöjd :)

Moster Stina: Ja så är det säkert! :) Tänkte faktiskt ha en ring utan diamanter först men hittade ingen jag föll för så det blev en med :))

• Brud 121212

Varför måste man ha en dyr ring? =)
    Jag har hittat min drömring, går på ca 3800 kr o de e inte såå farligt dyrt =)

• ElinFalk85

jag håller med folket =). Min förlovningsring kostade 2500kr tror jag, dels pga att det är titan och dels för att blivande äkta mannen envisades med att det skulle va en liten äkta diamant i. ja jag säger inte nej haha. jag tror att min vigselring kommer kosta 3000kr om jag inte minns fel, också den av titan.

• filibustern

absolut inte. vårt bröllop ska vara relativt billigt så min ring kommer vi försöka göra så billig som möjligt.. först hade vi en idé på 6000. vilket inte är så billigt, men sen kom vi på, varför göra den dyr? så nu har vi beslutat att vi sätter bara in några stenar i min nuvarande förlovningsring.. blir väl 2-3000 kr.. och det är jag otroligt nöjd över. :) våra förlovningsringar (titan) gick på 1500kr var. och då under en 25%rabatt :P 

• AnnMurr

Jag kollade på priser utan att se priset och fastnade för en ring, blev kär... när jag skulle beställa såg jag priset på 1300kr. Wow, så klart jag beställde. :D Min förlovningsring är också i vitguld och 18 karat men den är tyngre. Vigselringen är inte tung alls men så himla snygg så... Spräckte inte budgeten för 10.000 kr i alla fall!

• Fästmön

Hm, är det någon som vill ha en specifik ring bara för att den kostar mycket? Det är snarare det som är konstigt isf. Man ska ju ha en ring som man tycker om. Sen kanske den ring man försälskar sej i råkar kosta mycket men det är ju inget självändamål att köpa en dyr ring för att den är dyr liksom.

Jag skulle bli jätteglad om jag hittade en ring som är billig och som jag vill ha. O en klänning som är billig o blommor som är billiga osv  =) 

• JesFre
    Fästmön skrev 2011-11-30 21:16:50 följande:
    Hm, är det någon som vill ha en specifik ring bara för att den kostar mycket? Det är snarare det som är konstigt isf. Man ska ju ha en ring som man tycker om. Sen kanske den ring man försälskar sej i råkar kosta mycket men det är ju inget självändamål att köpa en dyr ring för att den är dyr liksom.

Jag skulle bli jätteglad om jag hittade en ring som är billig och som jag vill ha. O en klänning som är billig o blommor som är billiga osv  =) 
    Anledningen till att jag stälde frågan från början, var för att när man just tittar i tidninga visar de sällan enklare ringar. Många ringar har väldigt mycket stenar eller bara väldigt stora.
    Visst min egen vigsel ring kommer kosta lite över 6000 och jag tycker att det är för mycket pengar. Men jag har velat att det är den ring jag ska gifta mig med i flera år. Som tur är tycker min fästman precis samma sak. Men hade jag hittat samma ring billigare hade jag blivigt jätteglad. Får försöka övertala Smycka att sänka sitt pris..
  • Pluppe

Våra ringar kommer gå på 600 kr styck med gravyr. Vi kommer ha silverringar (inte lika hållbara sägs det) MEN det är det vi vill ha :)

• livliness
    Pluppe skrev 2011-11-30 22:59:23 följande:
    Våra ringar kommer gå på 600 kr styck med gravyr. Vi kommer ha silverringar (inte lika hållbara sägs det) MEN det är det vi vill ha :)
    Jag har med silverringar med cubik zicrona (stavning? haha) och jag ääälskar dem så mycket!! Vem säger att det måste vara guld och diamanter?? Det är ju faktiskt bara en sten ;)

Bara för att ringarna var "billigare" betyder inte det att de symboliserar samma löfte och kärlek! :)
  • Cosy

Jag tänker inte skafa någon ny ring. jag har min förlovningsring och känner mig mycket lyckling och nöjd med det valet.

We did it on DreamHack. Geeky love
  • Trivia

Måste ju bara säga att jag har då aldrig hört någon brod säga att "om inte ringen kostar si och så mycket så vill då inte jag ha den..."
    De flesta väljer väl en ring de gillar. Sen är det väl bara ett plus om den inte kostar så mycket.
    Sen finns det säkert kretsar där det spelar roll vad ringen kostar. Men det är nog samma typ av människor som tycker att allt ska kosta. Kläder, mat, resor etc.

• Pluppe
    livliness skrev 2011-12-01 07:37:38 följande:
    Jag har med silverringar med cubik zicrona (stavning? haha) och jag ääälskar dem så mycket!! Vem säger att det måste vara guld och diamanter?? Det är ju faktiskt bara en sten ;)

Bara för att ringarna var "billigare" betyder inte det att de symboliserar samma löfte och kärlek! :)
    Håller med dig! Vi ska gravera på utsidan utav våra ringar och jag fastnade för det på en gång :)

Håller med dig till fullo om sista meningen Glad
Svar på tråden Är jag ensam som inte vill ha en jättedyr ring?