Inlägg från: pärlan01 |Visa alla inlägg
  • pärlan01

Är jag ensam som inte vill ha en jättedyr ring?

JesFre skrev 2011-11-29 14:34:09 följande:
    Jag och fästmannen har börjat att tänka på vårat bröllop.

Våran plan är långt i framtiden men man måste ju börja någon gång. Men det är långt till sen våren 2015.

Har redan tittat i en hel del tidningar. Älskar det, men så fort jag kommer till ringavsnitten så blir jag lite osäker.

Är jag extremt konstig som inte vill ha en ring som kostar som en liten bil?

Min fästman är nöjd. För även om vi har råd så är han glad att jag redan vet vilken ring jag vill ha: Att det är en enkel ring från Smycka med 5 st diamanter 0.02 ct, i samma serie som våra förlovningsringar tycker han kommer bli fint. 

Så min fråga är nog; jag kan väl inte vara ensam om att vilja ha en ring som är fin men inte behöver kosta hur mycket som helst?
    Eller måste en ring vara i platina med 1-5ct för att den normala bruden ska bli nöjd?

// Jessica  

Detta är de ringar vi har nu och den jag vill ha som vigsel ring. Classic_43-3,5b

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-29 14:34
    Var dock inte meningen att det skulle bli två bilder...
    riktigt fina ringar.
    Min vigselring kostade lite över 3000 o ja e riktigt nöjd, när ja prövade den så kände ja att den ringen va jag :)
    Bara längtar tills ja får ha den på mej knappt 8 veckor kvar nu.

Du är inte konstig, för ja e likadan vill heller inte ha en som kostar en massa
  • pärlan01
    pärlan01 skrev 2011-11-29 14:44:48 följande:
    riktigt fina ringar.
    Min vigselring kostade lite över 3000 o ja e riktigt nöjd, när ja prövade den så kände ja att den ringen va jag :)
    Bara längtar tills ja får ha den på mej knappt 8 veckor kvar nu.

Du är inte konstig, för ja e likadan vill heller inte ha en som kostar en massa
    Den ja ska ha e den som ja har på min profil bild
  • pärlan01
    Guffi skrev 2011-11-29 14:48:35 följande:
    Min kostade (visserligen med lite rabatt) 2400kr - men jag är supernöjd! 5 maj åker den på! Hjärta
    min åker på 28 januari Hjärta
  • pärlan01
    JesFre skrev 2011-11-29 14:53:30 följande:
    Då ska jag tänka på dig på min födelsedag. Hoppas dagen blir jättehärlig!
    Tack , detsamma till dej :)
  • pärlan01
    lovingyou skrev 2011-11-29 17:14:39 följande:
    Den ska jag också ha
    Jag tycker den e jätte fin, den ligger här hemma o jag bara väntar på att få sätta på mej den för alltid :)
  • pärlan01
    JesFre skrev 2011-11-29 17:50:38 följande:
    Jag hoppas jag inte stört upp för mycket med min lilla fråga. Det var nämligen inte min mening. Ville bara ha lite stöd.

Jag kan verkligen förstå de brudar som väljer en stor diamant ring, det är väldigt pampigt.
    Men trots att jag är en ringtjej som alltid bär ringar (och har gjort det större delen av mitt liv) så har jag alltid velat ha en enkel ring.
    Och det var skönt att veta att det var fler som tänkte så. Vist min är knappast den billigaste ringen här, men den är rätt för mig. 

Jag tycker dina ringar e jätte fina
    Skulle ja ha en dyr ring skulle ja aldrig vågat ha på mej den :))
    sen ska man välja en ring som känns bäst
  • pärlan01
    Strawberry skrev 2011-11-30 02:12:46 följande:
    Pärlan01 - vart har du köpt din ring? Den va riktigt fin, helt i min smak! :)
    Tack.Den är köpt hos Albrekts guld, den finns på deras hemsida riktigt vacker tycker ja. Ja kollar på den varje dag o bara längtar tills att få ha den på mej  Hjärta
  • pärlan01
    lovingyou skrev 2011-11-30 07:38:50 följande:

Oh vad underbart att ha den hemma :):)

Jag beställde min i lördags så kommer nog ta ett tag innan den kommer... Hur lång tid tog det för dig att få den?

Knappt en vecka tror ja, har haft min hemma sen september hihi :))
Svar på tråden Är jag ensam som inte vill ha en jättedyr ring?