• Trivia

Är jag ensam som inte vill ha en jättedyr ring?

Ja det beror väl som sagt var på vad man anser vara dyrt. Men under 10.000:- tycker då inte jag är extremt dyrt. Visst...10.000:- räcker till mycket annat. Mat, kläder osv.
    Så om man tycker att det är jättedyrt så ja, då vill nog de flesta (som jag känner iaf) inklusive mig själv ha dyra ringar.
    Man prioriterar olika. En del kan ju lägga 40-50.000:- på en resa. Det skulle inte jag göra. Eller 20.000:- på en ny tv som har förlorat det mesta av sitt värde efter ett par år. En ring står sig oftast i värdet och är ju det som du ska bära för resten av ditt liv.
    Min förlovningsring och min vigselring kommer vara en av de få äkta smyckena som jag har. Har ett pärlhalsband som jag ärvt av min mormor. Men annars köper jag bara smycken på typ glitter.
    Jag väljer bort mycket annat till förmån för ringen.

• Trivia
    JesFre skrev 2011-11-29 17:50:38 följande:
    Jag hoppas jag inte stört upp för mycket med min lilla fråga. Det var nämligen inte min mening. Ville bara ha lite stöd.

Det viktigaste är ju som sagt att man väljer en ring man trivs med. Det är ju inte roligare att gå omkring med en ring man inte gillar bara för att den är dyr. Jag tror inte att någon annan än man själv bryr sig så mycket om vad ringen kostat eller inte. Man frågar ju ofta om man får se/beundra ringen när någon precis gift sig inte hur mycket den kostade.
  • Trivia

Måste ju bara säga att jag har då aldrig hört någon brod säga att "om inte ringen kostar si och så mycket så vill då inte jag ha den..."
    De flesta väljer väl en ring de gillar. Sen är det väl bara ett plus om den inte kostar så mycket.
    Sen finns det säkert kretsar där det spelar roll vad ringen kostar. Men det är nog samma typ av människor som tycker att allt ska kosta. Kläder, mat, resor etc.

Svar på tråden Är jag ensam som inte vill ha en jättedyr ring?