• Yez

Tar ni av er era ringar någon gång? Varför..?

Jag tycker att man alltid ska bära sin förlovningsring eller vigselring, men vissa tar av dom vid olika aktiviteter..

Varför gör ni detta? Är det inte bättre att "vänja" sig att alltid ha ringen på, oavsett vilken aktivitet man gör?!

Väldigt nyfiken på hur ni andra gör (:

• Svar på tråden Tar ni av er era ringar någon gång? Varför..?
  • TheD
    Iseika skrev 2011-11-29 21:52:23 följande:
    Jag tar av mig mina ringar rätt ofta. Ibland glömmer jag att sätta på dem igen och kan lätt gå en hel dag och till och med till jobbet utan ringar. 
    Haha känner igen det där. Brukar svara:"Äsch, jag känner för att återuppleva friheten" Tungan ute
  • aniara

Jag tar i dagsläget aldrig av mig min ring, men om jag som andra skriver t.ex. skulle knåda deg eller liknande så skulle jag ta av den. Jag har inte fått några problem med att det kommer vatten och tvål unde. Diskar gör jag alltid med diskhandskar, pga att jag får exem i simhuden annars (ej pga ringen). Jag tränade med kettlebells vid ett tillfälle och det blev ringen väldigt repig av, så om jag gör det igen kommer jag ta av ringen innan (tyvärr har inte mitt gym några kettlebellspass). Om jag skulle rida skulle jag också ta av ringen, eftersom tygeln löper runt ringfingret, men det händer extremt sällan numera att jag får chansen att göra det.

• Iseika
    TheD skrev 2011-11-29 22:00:39 följande:
    Haha känner igen det där. Brukar svara:"Äsch, jag känner för att återuppleva friheten" Tungan ute
    Haha, den ska jag köra med om nån frågar
  • M040812J

Tar av min när jag lagar mat. Speciellt kyckling, köttfärs och annat mer känsligt livsmedel. Har jobbat på restaurang och gått matsäkerhetskurser, och även fast jag inte blir magsjuk av att ha den på blir jag lite äcklad av allt skit som fastnar under den. Dock ligger den fint på hyllan och väntar tills jag är klar! Glad

• durrasflikka

Tar av min ring när jag städar, diskar, tränar, är i stallet, håller på i trädgården (om jag inte klipper gräset) och när jag sover för att skona den så mycket som möjligt.

• Jennie2012

Jag jobbar på sjukhus och måste ta av min ring varje dag.. ibland sätter jag ringen på mitt halsband, ibland låter jag in den i mitt skåp. Helst skulle jag ha den på hela tiden. 
    Tar även av den när jag duschar och vid viss matlagning...  

• Happy72

Jag tar av min när jag rider...skulle något hända med mina fingrar så måste de klippa upp ringarna på sjukhuset och det vill man ju icke!! Vitguld får även mycket djupa repor om man inte är försiktig. Min man som jobbar mycket med händerna har sin i en läderrem runt halsen..

• moonlightgirl

Jag har haft ett jobb där jag inte behövde ta av ringen, men jag gör det när jag bakar och vid viss matlagning. Men nu håller jag på att utbilda mig till undersköterska och har nu praktik så nu måste jag ta av mig ringen varje dag för det samlas så mycket microorganismer under ringen som man inte får bort bara genom att tvätta händerna. Så jag har då ringen i mitt halsband annars har jag den på nästan alltid.  =)

Svar på tråden Tar ni av er era ringar någon gång? Varför..?