Inlägg från: förlovadflicka |Visa alla inlägg
  • förlovadflicka

Hur viktigt är det med datum?

Min man hade tänkt fria när vi varit tillsammans exakt 1,5 år, men någon månad innan kom det perfekta tillfället bara och båda kände så starkt att det var rätt, så när han hintat och jag hintat tillbaka så friade han, haha! Samma dag åkte vi till mina föräldrar och åt tårta och firade (det var en söndag) och dagen efter tittade vi på ringar. Ringarna satte vi ju inte på oss förrän vi fått dem och visserligen gjorde vi det på en fin restaurang för att fira igen, men vi räknar ändå dagen han friade som vår förlovningsdag.

Det var ju dagen då vi blev förlovade iom att han frågade och jag sa ja, tycker inte ringarna har något med det att göra egentligen, de är ju bara ett bevis på att det har hänt :)

• förlovadflicka
    Sofias skrev 2011-12-02 11:56:38 följande:
    Okej! "Problemet" är att vi inte har en speciell dag och datum vi blev tillsammans på, utan vi har i april 2006 träffades vi ;) Förlovning kändes som en naturlig väg i vårt förhållande och då vi faktiskt bestämde oss kommer jag inte ihåg.. :P Nu är ringarna påväg och vi är tveksamma om vi ska ha en datum. Som jag skrev innan kanske det är mest för romantiken om man inte är så noga..?
    Ja, romantiken är enda anledningen till varför vi minns det datumet. Om ni vill ha ett datum ändå så får det väl bli när ni sätter på ringarna (om ni vill). De flesta skriver faktiskt in det datumet :)
  • förlovadflicka
    Sofias skrev 2011-12-02 12:09:40 följande:
    Jaså, skönt att höra att vi inte är ensamma! Inte för att vara negativ på något sätt, för jag tycker det är fint med datum. Men varför ska man ha? Det låter så galet luddigt när man frågar, men har det någon betydelse i grunden med massa datum? Alltså är det något med kristendomen eller traditioner? ;)
    Tja, i Bibeln står det inget om det kan jag garantera ;) Men kanske var det skillnad förr när man tog ut lysning i kyrkan och sådär? Någon äldre brud som vet? :)
Svar på tråden Hur viktigt är det med datum?