• Sofias

Hur viktigt är det med datum?

Okej, kom igen nu vill jag höra! Hur viktigt är det egentligen med datum för förlovning för er? Varför är det viktigt? Och vad har ni graverat i era ringar? Hur tänkte ni när ni valde datum?

Spännande att få höra! 

• Svar på tråden Hur viktigt är det med datum?
  • Fiaa

Ingen tanke här inte.. Då det blev ett spontant frieri.. Men visst klckan kanske var efter tolv på natten, då det hunnit bli 2 juli. Men vi har 1 juli i våra ringar.. Det var ju som ändå den "dagen" han friade :)

• Sofias
    Fiaa skrev 2011-12-02 11:21:31 följande:
    Ingen tanke här inte.. Då det blev ett spontant frieri.. Men visst klckan kanske var efter tolv på natten, då det hunnit bli 2 juli. Men vi har 1 juli i våra ringar.. Det var ju som ändå den "dagen" han friade :)
    Fint! Ja, håller med! Men hur är det med den dagen då, firar ni den eller är det bara en dag i "mängden"? Tack för att du delar med dig!
  • Fiaa

Hehe, har inte hunnit tänka på det så pass.. Vi planerar bröllop nu så.. Den 16 juni 2012 smäller det! Men visst om jag känner mig rätt så kommer jag att minnas förlovningsdagen och typ slänga ur mig " det var nu för ett år sen allt kaos började!" ;) haha!

• Niini

Tycker det är roligare att välja ett speciellt datum som har betydelse för båda. Vi förlovade oss på 1½-årsdagen.

• Melton85

Var ingen tanke här heller, väntade på att ringarna skulle komma och hade tänkt fråga innan vi åkte iväg på semester, men ringarna kom tyvärr dagen efter vi åkte så fick fråga när vi kom hem :) men kommer bli rätt lätta datum att komma ihåg ändå 18 dec blev vi tillsammans, 19 juni förlovade och 17 nov gifter vi oss :)

• Fiaa

Melton85: allt under ett år? :)

• Melton85

Fiaa: haha nej, blev tillsammans 09, förlovade 11 och gifter oss 12, hade nog blivit lite väl mycket annars på väldigt kort tid :)

• Pluppe

Vi förlovade oss den 18 juni 2010, och vi hade inget speciellt den dagen, vi bara kände för det datumet.. Däremot hade våra ringar blivit fel graverade så ingen av oss fick ha på sig ringarna på våran förlovningsdag, kändes ju lite sådär Obestämd

• Lommila1

Hmm dethär var en knepig fråga; I vårt fall är det såhär att vi bestämt att vi skall gifta oss-det betyder väl i praktiken att vi är förlovade, iaf ser jag det så? Ringarna ligger i skrivbordslådan i väntan på en uppvaktning jag krävt av M2B ett sk "frieri" men det lär ju knappast inehålla frågan: vill du gifta dig med mig... Beslutet om att gifta oss är ngt som växt fram under en lååång tid. Dvs jag kan inte säga ett datum...knappt så jag kan pricka rätt år ens:P
    Gällande frieriet, eller vad vi nu skall kalla det, dvs då jag iaf ämnar bli ringprydd, så börjar jag bli osäker om det ens kommer att äga rum... Min M2B e ju kanske inte den mest driftiga i att planera saker...
    I vigselringne tänker jag iaf inte ha ngt datum, kan ju hoppas man minns det iaf en stund:P... å då man blir dement minns man väl knappast endå att man gift sig så dp kan det väl kvitta...
    Vi firar inga speciella dagar.. året har ju trots allt 365 dagar o alla dagar tillsammans borde väl firas:p
    Gällande val av datum för vigseln så är det öppet ännu, de blir det datum som passar oss bäst..
    Ja herregud vad romantisk jag lät härX) bäst jag återgår till jobbet...

• Sofias
    Fiaa skrev 2011-12-02 11:37:11 följande:
    Hehe, har inte hunnit tänka på det så pass.. Vi planerar bröllop nu så.. Den 16 juni 2012 smäller det! Men visst om jag känner mig rätt så kommer jag att minnas förlovningsdagen och typ slänga ur mig " det var nu för ett år sen allt kaos började!" ;) haha!
    Haha! Va kul GRATTIS! :) 
Svar på tråden Hur viktigt är det med datum?