• Sofias

Hur viktigt är det med datum?

Okej, kom igen nu vill jag höra! Hur viktigt är det egentligen med datum för förlovning för er? Varför är det viktigt? Och vad har ni graverat i era ringar? Hur tänkte ni när ni valde datum?

Spännande att få höra! 

• Svar på tråden Hur viktigt är det med datum?
  • Chicita

Många väljer en dag som betyder något specifikt för dom själva. Någons födelsedag, mors dag, alla hjärtans osv.
    Vi valde att förlova oss 5 år efter vår första dejt. Alltså på årsdagen av att vi dejtade första gången. Inte årsdagen av första gången vi såg varandra eftersom jag inte var intresserad av honom vid det laget Flört 

Och när vi bestämt att vi skulle gifta oss efter några år så hade vi först tänkt vänta in att det datumet kom på en lördag och passa in det så.
    Men pga speciella omständigheter så ville vi skynda på lite och valde att vända på datumet. Istället för 9/3 så blev det 3/9 nu i år...
    Tyvärr så hjälpte det inte att vi skyndade på. Men det är ju bara att gå vidare ändå. Livet stannar inte för att det händer något tråkigt...

• Sofias
    aniara skrev 2011-12-02 13:26:09 följande:
    Min fästman gick ner på knä 29 juli i år. Jag var helt oførberedd. Jag tror inte datumet hade så stor betydelse. Han hade tänkt på saken ett tag och sen kom väl rätt tillfälle helt pløtsligt. Vi var på en miniweekendresa som vi bestämt bara någon dag tidigare att vi skulle gøra.

Just nu känns inte førlovningsdagen som en så viktig dag, eftersom vi planerar brøllop, och brøllopsdagen kommer ju vara den stora dagen. Dessutom har det ju inte gått ett helt år sen vi førlovade oss. På vår førsta førlovningsdag kommer vi vara nygifta och då kan jag tänka mig att vi kommer vilja fira den, men nu som sagt så är allt fokus på brøllopet.
    Nä, precis. När man gifter sig är det ju bröllopsdagen som är den väsentliga dagen :) 
  • 201212

För oss är datum viktigt. Men det är svårt att sätta ord på varför.

• Miss M

Vi förlovade oss på vår 5-årsdag. Det datumet har vi satt som årsdag eftersom vi dejtat till och från ett tag, sedan varit ifrån varandra under sommaren och byggt upp mer och mer känslor. 5/7 träffades vi igen och då kände vi att "det är vi".

Datum för bröllop har vi inte bestämt än, det blir förmodligen under 2013. För min del tar jag gärna ett helt nytt datum och skapar ett nytt minne kring det. =) 

• Fiaa
    Melton85 skrev 2011-12-02 11:43:30 följande:
    Fiaa: haha nej, blev tillsammans 09, förlovade 11 och gifter oss 12, hade nog blivit lite väl mycket annars på väldigt kort tid :)
    Här hos oss gick/går det undan iaf ;) Blev tillsammans för ganska exakt ett år sedan (har inget fast datum för det) men vintern -10, förlovning 1/7-11 och bröllop 16/6-12 :D

Så vi kommer att ha varit tillsammans typ 1½ år när vi gifter oss.. Men gud så härligt det känns och är! :D
  • Fiaa
    Sofias skrev 2011-12-02 11:47:16 följande:
    Haha! Va kul GRATTIS! :) 
    Tack så mycket :)

Hur ser det ut för dig? Har du förlovat dig eller ska du gifta dig inom en snar framtid? :)
  • Wirre 81

Kul att läsa om allas datum Glad
    Vi har inte förlovat oss ännu men det kommer - snart Skrattande 
    våra datum blir, efter en snilleblixt jag fick när jag jobbade (natt)
    förlovning: 11-12-13
    bröllop: 13-12-11
    Enbart och enkom för att det blir så bra datum.... Lätta att komma ihåg.

• Sofias
    Fiaa skrev 2011-12-02 17:55:07 följande:
    Tack så mycket :)

Hur ser det ut för dig? Har du förlovat dig eller ska du gifta dig inom en snar framtid? :)
    Vi ska förlova oss! Vi börjar försiktigt och tar det som det kommer. Förlovning kändes naturligt efter ett tag. Inget giftermål på ett bra tag ;) Därav frågan med datum ;)
  • Sofias
    Fiaa skrev 2011-12-02 17:52:23 följande:
    Här hos oss gick/går det undan iaf ;) Blev tillsammans för ganska exakt ett år sedan (har inget fast datum för det) men vintern -10, förlovning 1/7-11 och bröllop 16/6-12 :D

Så vi kommer att ha varit tillsammans typ 1½ år när vi gifter oss.. Men gud så härligt det känns och är! :D
    Ja, oj! ;) Härligt att höra! Kul när det går undan! :)
  • Sofias
    Strawberry skrev 2011-12-02 12:22:01 följande:
    Datum är inte viktigt alls för oss.
    Killen friad på alla hjärtans dag, det var spontant men något han velat länge och bara väntat på rätt tillfälle. Nu känner vi båda att det är ett perfekt förlovningsdatum, iaf lätt att komma ihåg! =)
    Vi kommer gifta oss i maj, datum bestämt med hänsyn till när hans bror kommer hem från en riktig långresa och när lokalen var ledig. Att det råkade bli på hans bror födelsedag insåg vi först senare, men nu kommer vi aldrig glömma det datumet igen. =) 
    Hihi! Precis! ;) Klokt val. Kul att ni har bestämt er! Hoppas allt går bra! :)
Svar på tråden Hur viktigt är det med datum?