Hur viktigt är det med datum?
Okej, kom igen nu vill jag höra! Hur viktigt är det egentligen med datum för förlovning för er? Varför är det viktigt? Och vad har ni graverat i era ringar? Hur tänkte ni när ni valde datum?
Spännande att få höra!
Okej, kom igen nu vill jag höra! Hur viktigt är det egentligen med datum för förlovning för er? Varför är det viktigt? Och vad har ni graverat i era ringar? Hur tänkte ni när ni valde datum?
Spännande att få höra!
Många väljer en dag som betyder något specifikt för dom själva. Någons födelsedag, mors dag, alla hjärtans osv.
Vi valde att förlova oss 5 år efter vår första dejt. Alltså på årsdagen av att vi dejtade första gången. Inte årsdagen av första gången vi såg varandra eftersom jag inte var intresserad av honom vid det laget
Och när vi bestämt att vi skulle gifta oss efter några år så hade vi först tänkt vänta in att det datumet kom på en lördag och passa in det så.
Men pga speciella omständigheter så ville vi skynda på lite och valde att vända på datumet. Istället för 9/3 så blev det 3/9 nu i år...
Tyvärr så hjälpte det inte att vi skyndade på. Men det är ju bara att gå vidare ändå. Livet stannar inte för att det händer något tråkigt...
För oss är datum viktigt. Men det är svårt att sätta ord på varför.
Vi förlovade oss på vår 5-årsdag. Det datumet har vi satt som årsdag eftersom vi dejtat till och från ett tag, sedan varit ifrån varandra under sommaren och byggt upp mer och mer känslor. 5/7 träffades vi igen och då kände vi att "det är vi".
Datum för bröllop har vi inte bestämt än, det blir förmodligen under 2013. För min del tar jag gärna ett helt nytt datum och skapar ett nytt minne kring det. =)
Kul att läsa om allas datum
Vi har inte förlovat oss ännu men det kommer - snart
våra datum blir, efter en snilleblixt jag fick när jag jobbade (natt)
förlovning: 11-12-13
bröllop: 13-12-11
Enbart och enkom för att det blir så bra datum.... Lätta att komma ihåg.