Chicita skrev 2011-12-02 21:45:26 följande:
Enda anledningen att jag kommer ihåg förlovningsdatumet och datumet för första dejten är att det är dagen efter min mammas födelsedag
Men jag har inte stenkoll på vilket år det var vi träffades eller vilket år vi förlovade oss. Måste alltid kolla vilket år första LOTR-filmen kom eftersom vi gick på den sista veckan den visades på bio i vår stad som vår första dejt... Så det är alltså året efter att den hade premiär... Förlovningen tror jag skedde 5 år efter det. Eller var det 4 år? Eller??.. Hmm... är det så viktigt att minnas egentligen som sagt
Haha jamen det är ju bra om man kan ha något riktmärke sådär :D
Jag kommer ihåg första kvällen vi träffades, 8 oktober 2005, för det slog verkligen gnistor och sa bara PANG, sådär som på film. Sedan den kvällen har vi umgåtts i stort sett varje dag och det är den dagen vi räknade att vi blev ett par. Kommer också ihop vilket datum vi flyttade ihop, 30 april 2006, för morgonen efter gjorde jag ett gravtest och det visade positivt ;P
Just förlovningen är dock så diffus för oss att det är svårt att sätta ett datum på det. Redan efter 2 veckor frågade min make om jag ville gifta mig med honom och enligt honom räknas det :P
Jag tycker inte det är jätteviktigt att minnas alla datum och årtal. Det finns annat som är viktigare att lägga på minnet :) Meeen... minns man, så minns man och inget fel i det heller :) Jag skulle dock inte leta ett speciellt datum för något, för är det en sådan sak som tex förlovning och giftemål, så är själva handlingen betydligt viktigare än vilket datum det skedde på.