• Aniara4

Hur viktigt är det med datum?

Datum är lite viktigt för mig, men helt ointressant för min man (han är kass på att komma ihåg födelsedagar också), så det blev lite som det blev. Vi har inte heller någon exakt dag då vi träffades, det beror på hur man räknar. Vi träffades på nätet, och första kontakten där är ju inget att hänga upp sig på. Första dejten känns inte heller som nåt att fira eftersom jag inte blev så jätteintresserad då. Men jag bestämde mig ändå för att träffa honom en gång till och se om det ändå inte kunde vara något, och då ändrade jag mig väl, kan man säga. Så den dagen har jag självsvåldigt utsett till "vår" dag.

Vi hade ett bra tillfälle att förlova oss när den dagen två år senare inföll under vår semester i Grekland och dessutom på en lördag, men av olika skäl var det lite knepigt att ta upp det under tiden innan, och när jag försökte hinta lite en dag när vi var och shoppade saker till resan blev han jättestressad och irriterad och fräste att sånt tänkte han minsann inte tänka på just då. (Han hanterar inte lågt blodsocker särskilt bra, vilket jag borde ha tänkt på.) Så det blev inte av då, och jag var ganska ledsen ett tag.

Sen när vi började prata om det så skulle han snart fylla 40, och han ville inte att vi skulle dyka upp förlovade på 40-årsfesten så att det skulle få en massa uppmärksamhet, så vi kom till slut fram till helgen efter festen, och jag gav honom en spa-helg i present till den helgen.

I år gifte vi oss knappt en vecka efter förlovningsdagen, så i fortsättningen kommer vi nog att slå ihop firandet. Han är inte så mycket för att fira årsdagar alls, utan har väl mest gått med på att göra nåt trevligt den dagen för att jag har insisterat (i år hade vi dock inte tid att fira förlovningsdagen, av förklarliga skäl), men bröllopsdagen kommer han tamejtusan att få lov att fira!

Svar på tråden Hur viktigt är det med datum?