Inlägg från: bubbelgum |Visa alla inlägg
  • bubbelgum

Psykisk obalans av p-piller

slutade också med mina p-piller(cilest 28) som jag åt i 1½år, på grund av att jag blev nestämd, ledsen och deppig. Har varit utan p-piller i ca 1½ månad, och jag mår redan mycket bättre. jag har inte gråtit på kanske två veckor!!! vilket känns helt jävla underbar med tanke på att jag innan grät för allt och ingenting, kunde gråta flera gånger per dag, kunde börja störtböla och verkligen bli nedstämd av en reklamsnutt på tv t.ex.
    Hörde av min barnmorska att p-piller hormonerna är ute ur kroppens system ca 3 dagar efter att man slutat med p-piller. Så du bör inte ha några hormoner kvar i kroppen som spökar.
    Du kanske fortfarande är nedstämd för att du blivit deprimerad? eller kanske på grund av den mörka årstiden.
    prova att äta lite c-vitamin tillskott, det hjälpte mig faktiskt(började med det någon vecka efter att jag slutat med mina p-piller). 

• bubbelgum

annars finns det ju andra hormon fria p-medel, som t.ex. p-dator(finns två varianter, en som mäter hormonerna i urinen och en som mäter kroppstemperaturen), billingsmetoden, och "säkra" perioder.

Svar på tråden Psykisk obalans av p-piller