• Anonym

Psykisk obalans av p-piller

Har en kompis som ätit yasmine och hon tyckte att de funkade bra. Själv har jag provat diverse olika p-piller och även p-ring innan jag gav upp. Både problem med nedstämdhet, irritabilitet, svampinfektioner, kraftiga/oregelbundna blödningar och noll sexlust. Nu kör vi med säkra perioder och så kondom när det är osäkert, eftersom det inte skulle vara någon katastrof om vi skulle råka bli gravida. Har varit utan p-piller nu i över ett år och det känns jätteskönt att vara sig själv igen! Eller som min fästman sa, mycket hellre sex med kondom än inget sex alls. Pessar eller kondom är alltså inget alternativ för dig?

• Anonym

Jag har provat lite av varje, får biverkningar av allt (det är ju ganska tunga grejor). Lösningen för oss var att använda kondom istället. Inga biverkningar alls!+

• Anonym

Jag har provat flera olika sorter, o fått biverkningar som finnar, humörsvängningar mm...
    Efter våra två barn har jag börjat äta yaz, ätit dom i 2½ år nu, funkar superbra!! Är sååå nöjd :)))))
    Hade även problem med mycket riklig mens innan, o det har också blivit mycket bättre nu :)

• Anonym

När jag som 20-åring försökte äta p-piller så blev resutatet nedstämdhet, sköra slemhinnor och tappat sexlust.

Om man har det minsta problem innan med att ha sex så blir det knappast bättre av att experimentera sig fram med hormoner. (efter t ex övergrepp) Minns att barnmorskan alltid sa att man skulle äta dem tre månader och se...

Men om man nu mår dåligt av ett piller, prövar nästa, och håller på så...så får man ju aldrig heller vara sitt riktiga jag.

Sen jag började med kopparspiral så är allt bra! Rekommenderas varmt!

Då jag jobbar som lärare har jag faktiskt haft flera deprimerade tonårstjejer som efter min inrådan slutat äta p-piller/minipiller och blivit helt förändrade och glada.

Jag blir så arg över att det skall experimenteras så med unga tjejers psyken. Att vänta tre månader och se...är väl inget bra för t ex en tonåring då tre månader kan kännas som en livstid!

En kompis till mig gick f ö stenhårt på provsticksmetoden och full koll på sin kropp. Hon hade dock missat att annorlunda dygnsrytm och ljus konstiga tider kan påverka kroppen. Och hon blev gravid på en Thailandsresa.

P-piller funkar också bra på många, men i min vänskapskrets är det bara en enda som funkar bra av dem.

Svar på tråden Psykisk obalans av p-piller