• Chicita

brudsminkning på makeupstore?

En "makeupkurs" på Makeupstore kostar 495:- och då får man ta ut produkter för den summan också.
    Så om du inte absolut vill boka en bröllopsmakeup så kan du ju bara kolla om dom har tid för en sån kurs på förmiddagen innan du gifter dig. Men avsätt i alla fall en timme för det.

Att det kostar mer med bröllopssminkning är för att du då kan få en konsultation innan där ni provar ut färger och liknande.

Ska du ha en sån där "kurs" så kan du helt enkelt säga att du vill ha en diskret sminkning som framhäver dina drag/ ögon eller vad du nu vill framhäva.Flört

• Chicita
    Pluppe skrev 2011-12-05 13:39:27 följande:
    Jag gick en makeupkurs för 2 veckor sedan på makeupstore, blev sminkad men fick inga produkter i det.. Betalade något på 400 kr

Frågade samtidigt då hur mycket bröllopsmakeupen gick på och den kostade 1495 kr (linköping)
    Vad konstigt... Här i Borlänge brukar dom annonsera om det. Och det står alltid bara "makeupstore" inte "makeupstore - borlänge" så jag har antagit att det var ett koncept dom hade i hela kedjan.
    Men det kanske finns två olika varianter, en där man får produkter och en där man inte får. Min kanske kostade 595 då? Det var inte jag som betalade, vi gjorde sminkningen som en grej på min möhippa...
  • Chicita
    Alicemom skrev 2011-12-06 12:36:22 följande:
    500:- hade jag lätt kunna lägga på sminket, även 800:- men inte 1500:-:/ vi ska ha ett litet bröllop med 15000 kr i budget så då känner jag att det inte är värt att lägga 1500 på bara smink.
    Men hör med makeupstore vad dom ska ha för en festsminkning eller sminkkurs då och om det finns ledig tid den dag du ska gifta dig.
    Det kostar ju inget att fråga Glad

Du kan ju säga att du hört andra säga att dom har en sorts kurs där man blir sminkad och sen får produkter för samma summa. Och att det ska kosta runt 500 ungefär. Och hör vad dom säger sen...
Svar på tråden brudsminkning på makeupstore?