• Pluppe

brudsminkning på makeupstore?

Jag gick en makeupkurs för 2 veckor sedan på makeupstore, blev sminkad men fick inga produkter i det.. Betalade något på 400 kr

Frågade samtidigt då hur mycket bröllopsmakeupen gick på och den kostade 1495 kr (linköping)

• Pluppe
    Chicita skrev 2011-12-05 15:16:59 följande:
    Vad konstigt... Här i Borlänge brukar dom annonsera om det. Och det står alltid bara "makeupstore" inte "makeupstore - borlänge" så jag har antagit att det var ett koncept dom hade i hela kedjan.
    Men det kanske finns två olika varianter, en där man får produkter och en där man inte får. Min kanske kostade 595 då? Det var inte jag som betalade, vi gjorde sminkningen som en grej på min möhippa...
    Ja det är väldigt lustigt.. Hade gärna fått lite produkter när jag var där också. Det enda jag fick var vilka produkter som användes nedskrivna på ett papper så jag kan gå och köpa när jag vill (vilket jag tyckte var jätte bra, men ändå)..

Egentligen kan man ju fuska till sig ganska mycket grejer (fast det kanske är lite fult gjort). Jag menar, allt som innehåller ordet brud kostar ju 500 kr extra eller mer. Burdmakeup kostar mer än en festmakeup. En bruduppsättning kostar mer än en fest/baluppsättning.. Ändå kan man ju be dem göra exakt samma sak..
    '
  • Pluppe
    pulmonate skrev 2011-12-06 22:33:42 följande:
    Jag håller med er allihopa att 1500kr är alldeles för mycket för smink! Festsminkningen blir säkert toppen!! Då jag jobbat både som modell och hårmodell är man van att bli ompysslad och det krävs inte alltid att det ska vara värsta kändis sminkösen för att det ska bli bra.  I och för sig ända gången jag varit "brudmodell" gjorde frisören en helt galen mohawk på mig! hahah. 
    Jag kommer helt klart satsa på något billigare alternativ till både smink och hår. Alltså just att man tar FEST sminkning och hår istället för att man säger order "bröllop" och får betala 3ggr så mycket! 
    Men då kommer du alltså inte berätta att du ska gifta dig den dagen? Eller hur har du tänkt?
Svar på tråden brudsminkning på makeupstore?