Inlägg från: Sara 120707 |Visa alla inlägg
  • Sara 120707

Amatör-bagare. Tårtor, kakor, bullar mm

pulmonate:

Hehehe, den var mkt smarrig, den var dock ganska gigantisk så vi åt tårta i en vecka.

Mörkchokladmousse med glöggsmak är nu min nya favorit efterrätt.

Har ett bra recept på kanelsnäckor ska rota runt lite se om jag hittar det.

• Sara 120707

Vill bara tipsa om vår bagares(bröllopstårta) hemsida för inspiration till alla hobbybagare där ute !!

Hon har precis lagt ut tårtor från 2011 och jag sitter här och bara gapar åt dekorationerna hon lyckas åstadkomma(kika på bröllopstårtan med blommor och fjärilar på sidan 3) barntårtorna är helt crazy men ändå smakfulla

• Sara 120707
    FruFiddeli skrev 2012-04-02 18:44:44 följande:

Fantastiska bakverk du gjort!!

Blev såå sugen på att göra cakepops nu !

• Sara 120707

Hej alla "bagare"!

Håller på att göra en tårta till min bästa väninnas sons namngivning. Den ska spacklas och täckas imorgon men jag blev precis klar med caketoppern som jag nu stolt visar upp.

Min första sugarpaste skapelse

Det är en liten nallebjörn, fick färga min sugarpaste med kaffe och kakao för jag ville inte ha den kritvit, är riktigt nöjd med den faktiskt

Hela tårtan får ni se imorgon....

• Sara 120707
    Sara 120707 skrev 2012-08-09 18:22:02 följande:

Ögon och nos är av lakrits (det enda svarta godiset jag hade hemma...)
  • Sara 120707
    Ekna skrev 2012-08-09 18:25:12 följande:
    Sara 120707 Borgebykryddor har bra färg att färga med till sugerpast om du håller på med de mycket :)nallen är jätte fin :)
    Hehe, jo jag vet att det finns känns onödigt att köpa när jag använder det så sällan, nu var det mer spontant kajsa varg stil.
  • Sara 120707

Tänkte testa denna smörkrämen till min tårta imorgon, hur mycket brukar du använda till en tvåvåningstårta?

Chicita skrev 2012-01-23 14:46:13 följande:
    Men annars gillar jag en vit chokladsmörkräm som jag fått recept på här inne. Men jag minns inte av vem...
    1 del vit choklad
    1 del osaltat smör
    1 del philadelphiaost.

(jag använder den för att fodra tårtorna med men den går att spritsa så länge man inte låter den kallna för mycket)

Jag smälter smöret i micron, och lägger sen i den vita chokladen och rör tills det smält av restvärmen från smöret.
    Sen vispar jag ner philadelphiaosten.
    Dels ger vispningen lite volym och dels ser det till att smeten blir väldigt jämn.
Svar på tråden Amatör-bagare. Tårtor, kakor, bullar mm