• 201212

Någon som erfarenhet av stål eller titanringar?

Jag vill inte ha en guldring, och silverring tror jag blir "gråa" och fula fort.

Jag har inte råd med vitguldsring eller platinaring.

Så jag har intresse av att köpa stål eller titanring, eller en ring i annat tåligt matrial.

Jag är inget vidare på ringar så ALLA tips är VÄLKOMNA!

Önskar främst svar av dig som har titan eller stålring eller annan ring i "tåligt" matrial.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-17 23:13
    Utryckte mig nog lite "luddigt".
    Jag vill veta de olika ringarna:s nackdelar, samt fördelar.
    Som ex. vad är fördelen/nackdelen
    med titan? Osv.
  • Svar på tråden Någon som erfarenhet av stål eller titanringar?
  • saken247

När vi tittade på ringar kollade vi på Titan ringar, de är förmodligen väldigt tåliga och jag tror att de inte blir " fula heller" sen är de billigaste alternativet tror en ring ligger på runt 800 kr, plus att man kan använda guld/färg i ringen :0)

• Shaii

Vi har titan och jag kan inte komma på något negativt att säga om dem. Det är billigare och tåligare och jag tycker det är snyggare, men det är ju en smaksak :) Visst slits och repas titan också men inte lika lätt, det beror också på vilken yta man väljer på sin ring. Viss hävdar att man inte kan storleksändra sin titanrin men det är inte sant om man köper rena titanringar. Kolla in http://www.titanringar.com för mer info och inspiration

• sweet

Vi valde titanringar till våra förlovningsringar och jag kommer även att ha en vigselring i samma material. Varför vi valde just titan är för att jag är allergisk.Och vi ville inte ha guldringar. Och sen tyckte vi det var så snyggt att det var just borstat så man kan borsta upp ringen själv med jämna mellanrum.  Detta gör det väldigt lätt att behålla ringen likadan hela tiden.

En annan fördel är ju att de väger ingenting, de är så lätta att man knappt tänker på att man har de på sig. Priset är ju inte heller fel. Något negativt vet jag inte om jag kan komma på, men det är klart det som jag ser som fördelar kan nog någon annan se som negativ Glad

• fruhgan

Vi har titanringar och är jättenöjda!
    Om jag ska komma med råd och tips så är det att köpa ringar i rent titan, det kostar lite mer än ringar i 6/4 titan men det är värt det. Ringar i 6/4 titan går inte att ändra storlek på men ringar i rent titan går att ändra storlek på, så köp ringar i rent titan. Jag gillar att titanringar går att få med så många olika ytor: grovt slipad, matt, sidenmatt, silkesmatt och blank - det gör att de går att få med grova väldigt grå ytor och ljusare blank yta.
     Många män vill gärna ha en liten grövre yta medan man som tjej kanske vill ha en blankare yta.
    Titanringar.com är den sida jag skulle rekommendera för de säljer endast ringar i rent titan medan många andra sidor med blilligare ringar har väldigt dålig info om ringarna de säljer och det betyder ofta att de säljer 6/4 dels titan och många andra sidor har inte lika stort utbud som titanringar.com. På titanringar.com väljer man en modell att utgå ifrån men eftersom man själv väljer bredd på ringen (ofta mellan 3 mm till 10 mm), antal diamanter, storlek på diamanterna, kupning och yta så kan en modell se ut på ett nästan oändligt antal sätt - man kan helt enkelt få extremt många olika varianter - extremt många olika ringar-från en ursprungsmodell. Eftersom det inte är färdiga standardringar man köper utan man designar den själv och de görs för hand så blir de unika ringar.

• BlackWIngedAngel

Den enda egentliga nackdelen med titanringar är väl att de inte går att bearbeta på samma sätt som mjukare material och därför inte går att ändra storleken på om man skulle behöva ändra den så småningom.

• 201212
    201212 skrev 2011-12-18 21:49:43 följande:

JAG TROR ATT JAG NU HAR HITTAT "MIN RING".

DOM ÄR FRÅN zelini.se

AJ BILDEN KOM EJ MED, GÖR NYTT FÖRSÖK!
  • AnnelieK

Vi har också titanringar, fast från zeezen.com.

Vi har rak profil, blanka. jag 5mm sambon 6mm.

Och som du ser så är den repig. Har haft den på mig sedan 15:e oktober i år. Är föräldraledig så har inget jobb som har slitit x-tra mycket på den. (Vet ej dock om den är belagd med vitguld som vissa ringar kan vara men tror inte det, då borde de sagt det i butiken) men är ändå jättenöjd med ringen.
  • 201212
    AnnelieK skrev 2011-12-18 22:21:10 följande:
    Vi har också titanringar, fast från zeezen.com.

Vi har rak profil, blanka. jag 5mm sambon 6mm.

Och som du ser så är den repig. Har haft den på mig sedan 15:e oktober i år. Är föräldraledig så har inget jobb som har slitit x-tra mycket på den. (Vet ej dock om den är belagd med vitguld som vissa ringar kan vara men tror inte det, då borde de sagt det i butiken) men är ändå jättenöjd med ringen.
    Trist att de blir repiga så fort, jag skulle "klaga". Den ska ju "tåla" lite tycker man. DEN ÄR JÄTTEFIN!
Svar på tråden Någon som erfarenhet av stål eller titanringar?