• 201212

Någon som erfarenhet av stål eller titanringar?

Jag vill inte ha en guldring, och silverring tror jag blir "gråa" och fula fort.

Jag har inte råd med vitguldsring eller platinaring.

Så jag har intresse av att köpa stål eller titanring, eller en ring i annat tåligt matrial.

Jag är inget vidare på ringar så ALLA tips är VÄLKOMNA!

Önskar främst svar av dig som har titan eller stålring eller annan ring i "tåligt" matrial.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-17 23:13
    Utryckte mig nog lite "luddigt".
    Jag vill veta de olika ringarna:s nackdelar, samt fördelar.
    Som ex. vad är fördelen/nackdelen
    med titan? Osv.
  • Svar på tråden Någon som erfarenhet av stål eller titanringar?
  • Shaii
    BlackWIngedAngel skrev 2011-12-18 21:48:14 följande:
    Den enda egentliga nackdelen med titanringar är väl att de inte går att bearbeta på samma sätt som mjukare material och därför inte går att ändra storleken på om man skulle behöva ändra den så småningom.
    Så länge du väljer ringar i rent titan så kan du ändra storlek om det behövs. Så det är viktigt att kolla upp med guldsmeden vilken typ av titan de använder.
  • Yez

Vi valde titanringar för att dom tål mer är guld, vittguld, silver mm.. Och för att vi tycker att det känns lite "speciellt och anorlunda" att dom är titan..  (Dom felsta jag käner har gul eller vittguld & ville inte vara som alla dom)

VI köte från Titanringar.com

• Yez

Här kommer en bild på dom också, om du vill se..

Min ring är vit och inte blå/lila som bilden visar...
    "Jacket" i hans är klarblå och inte svart som på bilden-
  • bridetobe2013

min alliansring (högra)

1/6 2013
  • bridetobe2013

Förlovningsringarna är om jag har som bild fast sidenmatta... (är dock mkt mörkare än bilden) Hade velat ha dom ljusa

Sänkte priset på dom till 499:- 2 veckor efter att jag beställt mina... zelini.se

1/6 2013
  • 201212
    Yez skrev 2011-12-19 16:57:15 följande:
    Här kommer en bild på dom också, om du vill se..

Min ring är vit och inte blå/lila som bilden visar...
    "Jacket" i hans är klarblå och inte svart som på bilden-
    OTROLIGT FINA!
  • Ferrir

Vi har också ringar i titan, är hur nöjd som helst. Har som så många andra köpt dom på titanringar.com 

Jag har denna som förlovningsring och tänker även köpa min vigselring därifrån.. har tyvärr inga egna bilder på denna datorn så jag länkar till deras produktbild, men ringen är precis lika om inte finare i verkligheten!

www.titanringar.com/bilder/bb_Princess-me-025.jpg

• Ferrir

Här är förresten en egen bild på ringen, kanske inte världens bästa men jag tycker man ser att den håller samma kvalité som bilderna på hemsidan.. :)

• AnnelieK
    Ferrir skrev 2011-12-19 23:03:15 följande:
    Vi har också ringar i titan, är hur nöjd som helst. Har som så många andra köpt dom på titanringar.com 

Jag har denna som förlovningsring och tänker även köpa min vigselring därifrån.. har tyvärr inga egna bilder på denna datorn så jag länkar till deras produktbild, men ringen är precis lika om inte finare i verkligheten!

www.titanringar.com/bilder/bb_Princess-me-025...
    Det är en sådan jag vill ha som vigselring när den dagen kommer  =)
  • Ferrir
    AnnelieK skrev 2011-12-19 23:08:23 följande:
    Det är en sådan jag vill ha som vigselring när den dagen kommer  =)
    Du kommer inte bli missnöjd! Den är otroligt fin i verkligheten! :)
  • 201212
    Ferrir skrev 2011-12-19 23:06:54 följande:
    Här är förresten en egen bild på ringen, kanske inte världens bästa men jag tycker man ser att den håller samma kvalité som bilderna på hemsidan.. :)

DEN ÄR JÄTTEFIN! hemsidan är kanon!
Svar på tråden Någon som erfarenhet av stål eller titanringar?