sabz skrev 2012-03-08 14:04:32 följande:
Asså jag hatar också paypal. Jag skulle köpa min brudlkänning på ebay. Loggar in på mitt gamla paypalkonto som jag inte använt på 5 år. Ser att man måste verifiera sitt konto och vänta på en kod. Detta tar ca 3 dagar. När koden äntligen har kommit verifierar jag mitt konto och jag tänker att nu är det bara att tuta och köra.
Går igenom alla steg för att köpa klänningen men när sista steget är att trycka 'continue' (efter att jag loggat in på paypal och allt) så får jag ett meddelande om att jag måste verifiera mitt kreditkort på ebay samt skaffa mig ett konto för att få sälja saker på ebay, och det vill jag ju inte.
Efter mycket försökande tänkte jag att "jaha, det kanske är för att mitt konto på paypal är tomt, även fast jag knutit mitt kreditkort till kontot. Så jag förde över och fick vänta ytterligare ett par dagar för att pengarna skulle föras över. Meeeeeeen det funkade ändå inte. Kontaktar ebays support som säger att det är paypal som är problemet och att många har problem med dom.
Då jag hittat samma klänning på en annan site så beställde jag den där och det gick igenom smärtfritt tills jag såg att min hemadress på paypal fortfarande var min gamla adress (och då hade jag ändrat ca 3 gånger till min nya).
Hittade ett ställe där man tydligen skulle ställa in sin hemadress, det räckte alltså inte med att bara skriva in en ny adress. Passade då på att ta bort de gamla adresserna så det inte kunde bli fel. Då får jag ett j-a mail från paypal där det står att "nu har du ett begränsat konto då det har varit aktivitet på ditt konto, du måste ändra lösenord och lösenordsfrågor blaha blaha".
Jag ändrar lösenord och frågor och ser då att betalningen på min klänning är lagd som en dispyt. Paypal har alltså öppnat ett ärende...
"PayPal is constantly monitoring site activity and reviewing transactions. This payment has been selected for review and we have opened an investigation."
Har nu mailat och frågat varför. Jag blir knäpp. Behövde bara skriva av mig lite när jag såg att ni andra också ansåg att paypal är jävulens påfund.
Jag känner med dig verkligen. Jag har varit på bristningsgränsen idag. Men jag hoppas på att pengarna kommer in i morgon. För det skulle dom enligt banken. Men som sagt. Djävulens påfund. Det är ju synd att ebay har så mycket bra som man vill köpa annars hade man nog ratat det.