• Sara1291

EBAY tråden!

Denna tråd är avsedd för de som har erfarenhet av ebay, kan rekommendera säljare, visa bilder på produkter därifrån osv. OCH för de som liksom jag själv inte har en aning om hur det fungerar 

Själv har jag inte beställt något därifrån än. Men i o m att det mesta verkar vara så billigt lär det nog sluta med att största delen av all dekoration inköps från ebay.

Välkomna in, ös på med allt möjligt som har med sidan att göra :)

• Svar på tråden EBAY tråden!
  • hjgs
    Mrs S 2012 skrev 2012-03-20 21:06:11 följande:
    Det ser ju riktigt bra ut! Min klänning ska ju inte puffas upp utan bara "stå ut" från kroppen :) Tror att jag tar och klickar hem en sådan som du köpte!
    Tack så mycket för hjälpen!
    Det blir säkert bra. Bara kul att kunna vara till hjälp du får berätta sen hur det gick och hur det blev.
  • drömmer
    hjgs skrev 2012-03-20 21:11:06 följande:

tror inte jag har någon egen bild på framsidan. men jag kan fixa nån dag. tycker inte den stämmer helt överrens med säljarens bilder men är nöjd ändå. kan leta fram säljarens bilder om du är intresserad. ja den är köpt på ebay gav 680:- sen köpte jag vinröda "kristall" pärlor och sydde i några och bytte till det vinröda bandet.

Ja du får hemskt gärna länka säljaren !!
    Jag älskar ebay, och har precis klickat hem slipsar till mina näbbkillar (vad tusan heter det?! ).
  • hjgs
    drömmer skrev 2012-03-20 21:14:25 följande:
    Ja du får hemskt gärna länka säljaren !!
    Jag älskar ebay, och har precis klickat hem slipsar till mina näbbkillar (vad tusan heter det?! ).
    hittar den inte just nu men ska kolla gamla datorn, har hållt på i ett år och köpt på mig grejer ja ebay är fantastiskt så bra att du hittade bra slipsar, blev det rosa? haha näbbkillar låtar bra
  • drömmer
    hjgs skrev 2012-03-20 21:30:22 följande:
    hittar den inte just nu men ska kolla gamla datorn, har hållt på i ett år och köpt på mig grejer ja ebay är fantastiskt så bra att du hittade bra slipsar, blev det rosa? haha näbbkillar låtar bra
    Knallrosa
  • Charlie13

Iiih! Jag gjorde min första beställning från ebay idag!! Rosa tissue paper (vad heter det på svenska?!) för att göra kissing balls! :)

• Imke1977

Budade hem den här klänningen igår och vann!!! För 150 kr inkl frakt! Helt sjukt.
    Hoppas min tärna kan ha den nu
  • Viccan

Jag har fortfarande inte fått hem mina Servettringar, Gåvaskar och Stolsrosetter som jag beställt av LING`S MOMENT från Hong Kong på Ebay.

Servettringarna beställdes 13/2 (skickades enligt säljaren 14 feb)
    Gåvaskarna beställdes 20/2 (skickades enligt säljaren (21 feb)
    Stolsrosetterna beställdes 28/2 (skickades enligt säljaren 29 feb)

Nu förstår jag ju att det kan ta upp till 30 dagar innan man får sina saker.
    Säljaren svarade på mitt mail och skrev att det normalt tar 15-30 dagar för leveransen.
    Men mina servettringar har ju fortfarande inte kommit och det har idag gått 36 dagar Gråter

Är det någon som har beställt från denna säljaren eller från Hong Kong?
    Hur lång tid tog det innan Ni fick era saker?

Jag har verkligen sett fram emot dessa varor men ändå har de inte dykt upp än.
    Nu har jag mailat säljaren igen och får se vad hon svarar denna gång.

• Imke1977
    Viccan skrev 2012-03-21 10:41:51 följande:
    Jag har fortfarande inte fått hem mina Servettringar, Gåvaskar och Stolsrosetter som jag beställt av LING`S MOMENT från Hong Kong på Ebay.

Servettringarna beställdes 13/2 (skickades enligt säljaren 14 feb)
    Gåvaskarna beställdes 20/2 (skickades enligt säljaren (21 feb)
    Stolsrosetterna beställdes 28/2 (skickades enligt säljaren 29 feb)

Nu förstår jag ju att det kan ta upp till 30 dagar innan man får sina saker.
    Säljaren svarade på mitt mail och skrev att det normalt tar 15-30 dagar för leveransen.
    Men mina servettringar har ju fortfarande inte kommit och det har idag gått 36 dagar Gråter

Är det någon som har beställt från denna säljaren eller från Hong Kong?
    Hur lång tid tog det innan Ni fick era saker?

Jag har verkligen sett fram emot dessa varor men ändå har de inte dykt upp än.
    Nu har jag mailat säljaren igen och får se vad hon svarar denna gång.
    Jag fick vänta 1½ månad på mina tvålar som jag skickade efter. Men om du tittar på sidan, har du inte fått något trackingnr? Då kan du oftast kolla vart varan finns nu.
  • Viccan
    Imke1977 skrev 2012-03-21 10:44:12 följande:
    Jag fick vänta 1½ månad på mina tvålar som jag skickade efter. Men om du tittar på sidan, har du inte fått något trackingnr? Då kan du oftast kolla vart varan finns nu.
    Hur gör man det? Vart gör man det?

Nu blev jag nyfiken och vill gärna kolla och se om jag hittar vart varorna är.
Svar på tråden EBAY tråden!