• Anneli256

Familjetrubbel, "pappor"

Vi har ett liknande dilemma.. visserligen mellan min far och mor. Min mor kom tex inte till min äldsta sons student, d första barnbarnet.. bara för att min far var bjuden. Men jag o min m2b har faktiskt bestämt oss för att bjuda båda så får hon själv bestämma. Dom är båda informerade om att vi bjuder båda. Sen kommer vi att göra bordsplaneringen sådan att dom inte sitter tillsammans, det sedvanliga honnörsbordet är borttaget, bara brudparet som sitter där. 
    Men jag förstår din tanke. Och det är svårt att bestämma sig för att det är upp till dom att bestämma om dom är vuxna nog att respektera er på eran stora dag. Visst jag tycker att det är riktigt tråkigt om min mor beslutar sig för att inte komma.. pga något som hänt många år tilbaka i tiden..och ibland får jag en klump i magen för att jag är orolig. Men hon är vuxen och får göra sina val. 
    Vi tänker som så.. det är vår dag.. det är vi som väljer vilka vi vill bjuda. (vi har valt bort syskon mm pga olika orsaker) och dom som blir bjudna om dom inte vill komma.. ja då är det deras förlust och därmed vet vi också vilka som ärligt vill dela vår lycka. Det är  dom människorna vi vill ha med på vårt bröllop.
    Lycka till.. 

Svar på tråden Familjetrubbel, "pappor"