Familjetrubbel, "pappor"
Jag har ett stort dilemma. Mina föräldrar är skilda sedan många år tillbaka, min pappa har jag inte haft kontakt med på ca 3 år efter en massa skit som hänt. Nu har mamma träffat en ny gubbe som jag inte alls gillar, men känner att jag måste bjuda för annars blir mamma arg på mig. Vill inte förlora henne också. Till saken hör att mamma innan nuvarande gubbe träffade en annan man i flera år, denna man har jag fortfarande mycket kontakt med, faktiskt mer än med mamma och jag hade tänkt bjuda honom på bröllopet. Nu är jag orolig att mamma inte kommer komma om han kommer (min mamma är fruktansvärt barnslig ibland eller oftast tyvärr).
Ytterligare problem har jag då min storebror/toastmaster tycker att jag borde bjuda min riktiga pappa då han "försöker" återta kontakten med mig. Hans kontaktförsök har varit att totalt ignorera mig när vi råkat gå förbi varandra men han har bjudit mig till att fira min lillebrors födelsedag hos dem. Inbjudan till kalaset var massutskick till alla inbjudna via sms. Inte riktigt vad jag ser som ett försök att återfå kontakten med mig. Enligt bror är det bara för att han inte vet hur han ska göra.
Nu går jag runt och är ledsen över att jag kommer göra min riktiga pappa ledsen för att jag inte bjuder honom, jag är ledsen för att mamma kanske inte kommer, och jag är ledsen för att jag faktiskt vill bjuda mammas ex men inte vet om jag vågar.
Jag hoppas ni förstår trots att det är lite rörigt. Hur hade ni gjort?? Bjudit pappa? Bjudit exet och hoppas att mamma kommer? Bjuda allihopa?