minitoker skrev 2012-01-24 19:04:19 följande:
Men varför är det så viktigt för honom just NU att få kontakt med mig. Även om vi skulle träffas så skulle det ju inte hinna bli bra mellan oss, så bra att jag skulle vilja ha honom på mitt bröllop.
Usch stackare. Jag lider verkligen med dig
Varför det är så viktigt för honom just nu är ju för att du ska GIFTA dig! Din viktigaste dag i livet - och han får inte deltaga. Klart som tusan det känns. Det kanske är först nu som han själv får känna av vad han gjort? Och inser vidden av det?
Innan har det bara varit tyst från bådas sida om jag förstått det rätt? Att inte se eller inte prata med någon är ganska lätt, men att helt plötsligt inse att man står utanför tar nog ganska hårt.
Men jag förstår dig, och hoppas du står på dig! Har han inte visat minsta intresse innan - då kan ha gott ha det nu. Som du skrev - det är inte synd om honom - han tog själv valet. Det är synd om dig som har en pappa som övergav dig.
Att han först nu förstår vad man missar är helt och hållet hans problem. Inte ditt.
Har han försökt ta kontakt med dig själv nu? Eller hör du bara via släktingarna hur ledsen han är?
Som jag förstod det så är det bara släktnigarna som sagt till dig?
I så fall skulle jag försöka strunta i honom ännu mera. Kan han inte ens bemöda sig att ringa själv och beklaga/ge ursäkt/fråga varför han inte blivit bjuden - ja, då bryr han sig nog inte så mycket som släktingarna säger.
Stå på dig säger jag bara. Ditt bröllop - du bjuder de du vill.