• Sveaalexandra

HJÄLP! Blivit jätte torr i ansiktet innan bröllopet!

Det är 25 dagar kvar till mitt bröllop och jag har helt plötsligt ifrån ingenstans blivit så oerhört torr i ansiktet (endast där också, dumt nog) och vi vet ju alla hur roligt det är och hur fint resultatet blir när man sminkar ett torrt ansikte.. Jag smörjer in mig i ansiktet för att några minuter senare vara lika torr och rödflammig igen. Man ser t.o.m små bitar av huden flagna bort. Väldigt, väldigt frustrerande!

Så jag behöver verkligen eran hjälp med tips på produkter och sätt att hjälpa huden att bli normal igen.

Tack på förhand! :)

• Svar på tråden HJÄLP! Blivit jätte torr i ansiktet innan bröllopet!
  • Fiaa

Själv tacksam för svar! Har samma problem, brukar aldrig annars vara så här torr! Så jag förstår att du vill ha hjälp snabbt..! Mitt tips kan väl vara att använda olja, i dusch och annars också.. Kanske innan läggdax.. Hoff! Tror fan att jag fått svinkoppor på ena ögonlocket också, ser mer eller mindre ut som ett "äckligt" eksembarn! Ska ringa vårdcentralen imorgon det första jag gör! Lycka till!!

• Cosy

Huden kan ändras på grund av hur ditt inre mår(låter flumigt) men om man blir stressad så kan det återspegla sig i hyn.. jag får fetare hud när jag är stressad.

Kolla onnehålls förteckningen om den innehåller parafin eller liknande så har dessa kemiska föreningar en utorkande effekt i längden om man smörjer för mycket.. så kolla på innehåller och leta efter en så bra produkt som möjligt..

Det finns produkter på apoteken som är riktigt bra mot torrhet dessa är dock receptbelagda 

We did it on DreamHack. Geeky love
  • Börmen

Jag har samma problem, och har haft det länge. Mitt tips är Vichy Aqualia Thermal Rich från Apoteket. Den har alltid hjälp mig föregående vintrar. Denna vinter har den inte riktigt räckt till för näsan som flagnar en del. Nu smörjer jag T-zonen med Helosan både morgon och kväll förutom Vichy, fungerar riktigt bra!
    Hoppas det löser sig för dig!

• Sveaalexandra

Fiaa: Usch då! Jag hoppas att vårdcentralen kan hjälpa!

Har haft problem med eksem när jag var yngre samt att dottern också har eksem så jag har en kortison salva som brukar hjälpa på en dag. Men ICKE denna gång. Har även provat många olika salvor nu från mary kay, nivea, loreal, body shop osv... alla ska vara återfuktande.. :(

Min mor sa också att det var stress, men känner mig inte stressad, har allt klart och har t.o.m två veckors ledighet över jul. Jobbar som servitör/hovmästare annars, vilket kan vara stressigt ibland..

Vill inte se ut såhär när jag gifter mig :(
    Någon mer där ute med tips?

• Sveaalexandra

Börmen: Får kolla upp den där imorgon på apoteket, de har kanske lite tips där också! Helosan? Har det hemma, kanske ska testa. Är lite feg mot den för att den känns så himla fet! Men kan vara värt att prova!

Någon som har något bra tips på rengöringsprodukter som inte torkar ut mer? :)

• Börmen

Det är fet som en getCool jag brukar som badda in mig i den (även läpparna) på kvällen. Men det passar säkert inte alla... På morgonen är jag len som en barnrumpa!

• Sveaalexandra

Börmen: Hahaha ja det låter ju bra! Jag känner att det inte skadar att testa så det får bli en testomgång med den också! Babyolja direkt efter dusch kanske funkar också? Funkar ju fantastiskt på barnen iallafall :P

• Fiaa

Ja hoppas jag med! Jo olja brukar jag också köra på.. Då blir man ju len :) hehe, helosan.. Jag använder nivea cream eller vad den heter i blåa plåtburken. Den är då fet om inte fetare än helosanen och vips så har huden sugit åt sig den! Jag begriper inte varför man drabbas av detta när det aldrig varit så tidigare?! :) fick också höra om stress! Och visst kan det ha med det att göra också.. Men men :)

• Sveaalexandra

Fiaa: Jag kör den nivea krämen också! Men det funkar inte... helt otroligt, trodde verkligen att den skulle göra tricket! Jag jag vet inte alls jag, har haft utslag på händerna i över ett halvår dock, men så länge har jag ju garanterat inte varit stressad!

Får vi några bra tips så får vi tipsa varandra sen! :)

• Hvidbrud

Har du ändrat din diet? Får du i dig tillräckligt med fett? Se till att du får i dig lite vevors Lilian olja och dricker mycket vatten. Återfukta innefrån. Ren-skincare har jättebra rengöringsprodukter och creme för torr hud. (av naturliga produkter som ändå känns lyxiga...). Kan fås på Apoteket DocMorris .

Svar på tråden HJÄLP! Blivit jätte torr i ansiktet innan bröllopet!