• Sveaalexandra

HJÄLP! Blivit jätte torr i ansiktet innan bröllopet!

Det är 25 dagar kvar till mitt bröllop och jag har helt plötsligt ifrån ingenstans blivit så oerhört torr i ansiktet (endast där också, dumt nog) och vi vet ju alla hur roligt det är och hur fint resultatet blir när man sminkar ett torrt ansikte.. Jag smörjer in mig i ansiktet för att några minuter senare vara lika torr och rödflammig igen. Man ser t.o.m små bitar av huden flagna bort. Väldigt, väldigt frustrerande!

Så jag behöver verkligen eran hjälp med tips på produkter och sätt att hjälpa huden att bli normal igen.

Tack på förhand! :)

• Svar på tråden HJÄLP! Blivit jätte torr i ansiktet innan bröllopet!
  • Fiaa

HAHAHA!! Nå jo, det får vi hoppas :) ta det lugnt och stressa inte upp nu dom sista dagarna ;)

• Sveaalexandra

Nä, nu finns det ingen stress kvar så den som säger att det är stress hud får med mig att göra! Precis blivit av med dubbelhyran jag haft. Så nu finns det ingen stress kvar! Så nu kan det bara bli bättre :)

• Fiaa

Haha, det var skönt att höra! ;) jag känner att jag själv är på väg in i en stressperiod alldeles strax.. Våren kommer bli körig MEN kul får vi hoppas! Det är nu det mesta inför bröllopet som ska göras ;)

• Iseika

TS, gå bums ner till närmaste mataffär och köp dig en flaska avocadoolja. Bättre för huden finns inte! Jag har länge varit snustorr i ansiktet och fick dessutom finnar av alla jäkla krämer som provades till höger och vänster. Efter en vecka med oljan var finnarna nästan borta och huden var mjuk, len och inte alls fnasig och flammig.

Dessutom är oljan väldigt billig i jämförelse med alla krämer. 

• Sveaalexandra

Åh, ta det bara lugnt emellanåt så ska du nog slippa känna dig stressad! Det är kul att planera men ibland finner man sig själv sittandes framför datorn i ofantligt många timmar.. när såg jag en tex film senast? hmm minns inte :P

men nu har jag ju bara utskrift av program kvar och att mina skor ska komma fram så jag kan gå in dom kvar. Samt leveransen av alkohol men den kan jag inte påverka. Så nu börjar lugnet innan stormen! Och vi har ÄNTLIGEN fått snö här i stan! Att bo i Norrland är tydligen ingen garanti att få snö vid jul och ens efter.. har varit bart på marken tills idag! :P  Valde vinterbröllop av en anledning - snö! :D

Iseika: Tack! Ska nog faktiskt prova detta! :)

• Fiaa

Hehe, snö och snö! Kom och hämta härifrån! Det bara vräker ner hela tiden! ;D Men det blir kul till våren när jag får börja använda min nyinköpta skoter på riktigt! ;D (vi bor i Kiruna)

• Sveaalexandra

Kommer med en lastbil och hämtar ^^

Det låter trevligt! Kör försiktigt bara :)

• Sveaalexandra

4 dagar kvar.. inte torr längre men istället har jag fått två typ finnaktiga saker mellan mina ögonbry, kanske skulle föredragit torrhet såhär i efterhand. Har inte smort in mig med några grejer alls på flera dagar också poppar dom här upp.. GAH vad händer? :D

• soffia
    Sveaalexandra skrev 2012-01-17 12:55:55 följande:
    4 dagar kvar.. inte torr längre men istället har jag fått två typ finnaktiga saker mellan mina ögonbry, kanske skulle föredragit torrhet såhär i efterhand. Har inte smort in mig med några grejer alls på flera dagar också poppar dom här upp.. GAH vad händer? :D

Kan det vara bröllops stressen ? Vad du än gör, kläm inte utan låt det vara, badda med lite alosolsprit på en liten tops på just finnarna, det kan ju vara så att allt smörjande och joxande har gjort att du har blivit lite fetare i hyn och fått finnar.....Så låt det va, inte pilla, ajjabajja

Och vad spännande att du snart ska få stå brud! Jag kan knappt vänta tills det är min tur hihi

• Sveaalexandra

Lite intressant det där, karln här hemma kan inte sova (har lite scenskräck) men jag känner mig ju kolugn jag, har saker att göra varje dag och är ledig från jobbet. Känner mig inte stressad. Och har bara använt en dagkräm senaste tiden så har ju inte smörjt en massa annat.

Kan alholsprit torka ut dom tror du?

Ja det är himla spännande men man vill ju inte vara helt knottrig i lill-fejset ;P

• soffia
    Sveaalexandra skrev 2012-01-17 13:07:44 följande:
    Lite intressant det där, karln här hemma kan inte sova (har lite scenskräck) men jag känner mig ju kolugn jag, har saker att göra varje dag och är ledig från jobbet. Känner mig inte stressad. Och har bara använt en dagkräm senaste tiden så har ju inte smörjt en massa annat.

Kan alholsprit torka ut dom tror du?

Ja det är himla spännande men man vill ju inte vara helt knottrig i lill-fejset ;P
    Alltså det är ju uttorkande så var försiktig med att få det på andra ställen än just på blemmorna så att säga, går dom att klämma? då kanske du vågar dig på att trycka till och sen dutta med spriten på dom så dom läker.....Annars kanske gå på en snabb ansiktsbehandling och få massa mirakelkrämer
  • Sveaalexandra

Hmm ja de började blöda när jag använde duschcreme i duschen.. så de är nog klämdugliga. De är liksom inte heller finnar så att de är gula utan de är bara röda, hela tiden. :S

Svar på tråden HJÄLP! Blivit jätte torr i ansiktet innan bröllopet!