• Fiaa

HJÄLP! Blivit jätte torr i ansiktet innan bröllopet!

Själv tacksam för svar! Har samma problem, brukar aldrig annars vara så här torr! Så jag förstår att du vill ha hjälp snabbt..! Mitt tips kan väl vara att använda olja, i dusch och annars också.. Kanske innan läggdax.. Hoff! Tror fan att jag fått svinkoppor på ena ögonlocket också, ser mer eller mindre ut som ett "äckligt" eksembarn! Ska ringa vårdcentralen imorgon det första jag gör! Lycka till!!

• Fiaa

Ja hoppas jag med! Jo olja brukar jag också köra på.. Då blir man ju len :) hehe, helosan.. Jag använder nivea cream eller vad den heter i blåa plåtburken. Den är då fet om inte fetare än helosanen och vips så har huden sugit åt sig den! Jag begriper inte varför man drabbas av detta när det aldrig varit så tidigare?! :) fick också höra om stress! Och visst kan det ha med det att göra också.. Men men :)

• Fiaa

VÄRRE ÄN VÄRST! Hade nästan hoppats på att det var svinkoppor nu! Men nädå.. Läkarn tyckte mer att det såg ut som herpes! Men fy fan så kul, man känner sig som den fräschaste människan på jorden!

Fick lite salvor (kortison) utskrivna men annars var det bara att gilla läget! Hon hade ingen förklaring till varför man helt plötsligt blir jättetorr och får eksem! Hmmr..

Har ett halvår kvar till mitt bröllop.. Man kanske hinner operera sig ett nytt fejs? :D

• Fiaa
    Sveaalexandra: Hur går det? Blir det bättre?

Mitt runt munnen gick över med nya kortison salvan iaf! (samma salva jag haft tidigare men inte hjälpt, kom på att det kanske beror på att den var utskriven -07, kanske aningen gammal då! ;) )

Mitt öga har också blivit bättre :) Jippi! :)

Hoppas du också "mår" bättre :)
  • Fiaa
    Sveaalexandra skrev 2012-01-04 19:50:06 följande:
    Fiaa: Hahaha ja det kan vara enklare med salvor som är färska!

Jag har använt nivea på natten och en loreal kräm på dagen samt använt face mist under dagen. Blev as len andra dagen men nu är det lite si och så igen. Men jag är iallafall inte torr längre. Smink-duglig med andra ord! :D
    Haha! Men vad härligt att höra! :) Det är inte länge kvar nu tills kyrkklockorna ringer va?
  • Fiaa

HAHAHA!! Nå jo, det får vi hoppas :) ta det lugnt och stressa inte upp nu dom sista dagarna ;)

• Fiaa

Haha, det var skönt att höra! ;) jag känner att jag själv är på väg in i en stressperiod alldeles strax.. Våren kommer bli körig MEN kul får vi hoppas! Det är nu det mesta inför bröllopet som ska göras ;)

• Fiaa

Hehe, snö och snö! Kom och hämta härifrån! Det bara vräker ner hela tiden! ;D Men det blir kul till våren när jag får börja använda min nyinköpta skoter på riktigt! ;D (vi bor i Kiruna)

Svar på tråden HJÄLP! Blivit jätte torr i ansiktet innan bröllopet!