SannaV skrev 2011-12-28 14:49:33 följande:
Jag har extremt torr hud, har fått "diagnos" atopiker, vilket gör att man är känslig mot det mesta, stress och klimatförändringar bl.a.
Har provat det mesta och mitt eksem flyttar sig hela tiden från ställe till ställe, nu har det satt sig bara i ansiktet.
Ett tips jag har är att prova Eucerin Smoothing Face creme, med 5 % karbamid. Det är en kräm mot extra torr hud. Kan vara värt att testa. Annars har MaryKay rätt bra krämer.
Jag hade atopisk dermatit när jag var liten, det växte dock bort, fick väldiga utslag när jag blev fuktig... Dottern har det nu. Har beställt nya marykay krämer nu som jag ska prova igen. Funkade rätt bra förra gången.
Nikkita skrev 2011-12-28 14:57:48 följande:
ayurveda.nordicshops.com/product.html?product...
Denna har jag köpt & använt i ca: 2 månader & huden har blivit helt bra efter flera år av flagnad & irriterad/torr hud i ansiktet. Varken läkare eller hudteraputer har klarat av att hjälpa mig innan!
Tack! Ska kika på detta :)
Nudax skrev 2011-12-28 20:04:55 följande:
Det är aldrig bra att tvätta ansiktet med vanlig duschcreme! Torkar ut ansiktet alldeles för mycket. Har ganska nydligt börjat skärpa mig på den fronten också (även jag inför bröllop men först till sommaren), fått rådet från hudterapeut. Köp en produkt som är tillför just ansiktsrengörning istället. Finns nog både dyrare och billigare märken som funkar.
Nä jag vet ju att det inte är bra, men det känns ju äckligt att inte tvätta sig med sånt, av någon anledning. Men ska få hem en rengöringsprodukt snart så får köra med det istället!
Alla verkar ha så bra råd! :D
Får läsa mig fram och se vad som kan passa bäst! Är inte lika torr idag faktiskt efter att ha sovit med en väldigt fet kräm, sen hur bra det är i längden är ju en annan femma. Ska träffa en hudkonsult från MaryKay igen nu iallafall! Mandeloljan ska jag iallafall försöka testa imorgon :)