• SannaV

HJÄLP! Blivit jätte torr i ansiktet innan bröllopet!

Jag har extremt torr hud, har fått "diagnos" atopiker, vilket gör att man är känslig mot det mesta, stress och klimatförändringar bl.a.
    Har provat det mesta och mitt eksem flyttar sig hela tiden från ställe till ställe, nu har det satt sig bara i ansiktet.
    Ett tips jag har är att prova Eucerin Smoothing Face creme, med 5 % karbamid. Det är en kräm mot extra torr hud. Kan vara värt att testa. Annars har MaryKay rätt bra krämer.
    Var försiktiga med kortison.. speciellt om det är i ansiktet. Huden blir genomskinlig efter ett tag och glöm inte bort att återfukta då det också torkar ut huden lite..

Annars är det som de flesta andra sagt, stress är en av de orsakerna som ger "utslag". Så att försöka stressa ner är väldigt viktigt.

Jag hoppas att det löser sig för er. Har själv varit orolig för hur min hud kommer att se ut, trots att jag ska gifta mig i augusti.. men hoppas att det ska bli bra. :)

• SannaV
    Sveaalexandra skrev 2011-12-28 22:22:21 följande:
    Jag hade atopisk dermatit när jag var liten, det växte dock bort, fick väldiga utslag när jag blev fuktig... Dottern har det nu.  Har beställt nya marykay krämer nu som jag ska prova igen. Funkade rätt bra förra gången.
    Nikkita skrev 2011-12-28 14:57:48 följande:

ayurveda.nordicshops.com/product.html?product...

Denna har jag köpt & använt i ca: 2 månader & huden har blivit helt bra efter flera år av flagnad & irriterad/torr hud i ansiktet. Varken läkare eller hudteraputer har klarat av att hjälpa mig innan!

Tack! Ska kika på detta :)Nä jag vet ju att det inte är bra, men det känns ju äckligt att inte tvätta sig med sånt, av någon anledning. Men ska få hem en rengöringsprodukt snart så får köra med det istället!

Alla verkar ha så bra råd! :D
    Får läsa mig fram och se vad som kan passa bäst!  Är inte lika torr idag faktiskt efter att ha sovit med en väldigt fet kräm, sen hur bra det är i längden är ju en annan femma. Ska träffa en hudkonsult från MaryKay igen nu iallafall! Mandeloljan ska jag iallafall försöka testa imorgon :)
    Va skönt att det växte bort.. Mitt har tyvärr vuxit till sig med åren och läkarna tror att det bara kommer att bli värre. Känns sådär..

Angående MaryKay så anser jag verkligen att det är värt pengarna.. I alla fall för min del. Det är ett av få märken som faktiskt fungerar för min del. Både rengöring och fukt och andra produkter. MK smink är det enda jag inte få "pepplor" och andra utslag av. Och det svider framför allt inte och min hud håller sig rätt mjuk och len (under vissa perioder hjälper inget alls).

Men det är klart att smaken är delad.. :)

Svar på tråden HJÄLP! Blivit jätte torr i ansiktet innan bröllopet!