Rädd att min blivande inte ska vara romantisk på vår dag
Jag tror du får släppa dina krav och bara lita på att han förstår att det är en viktig stund, och jag tror att om han ens inser en liten procent av vilket åtagande ett äktenskap är så kommer han nog vara fullt närvarande... om inte så beror det nog på nervositet och inte på likgiltighet.
Däremot så tror jag att du ska fundera över vad du har för krav på din bröllopsnatt. Som man förstått på väldigt många här så stupar många i säng utan en tanke på romantik eller någonting efter sitt bröllop. Kanske ska ni ha en romantisk natt innan eller dagen efter bröllopet om det är extremt viktigt för dig med romantik? Kanske där du förberett så du får det som du vill, och som kanske ger honom en vink om vad du förväntar dig.
Jag tror du har för lite höga förväntningar på din man och riskerar att bli besviken om han inte uppfyller allt som du har i ditt huvud, särskilt om han inte är den mest romantiska annars. Han kommer vara den han är, och ett bröllop är en stor grej, men det är fortfarande HONOM du gifter dig med, inte en tillfälligt inhoppad romantiker som är på tillfälligt besök. Framförallt tycker jag du ska berätta om dina förhoppningar för honom, för om han inte vet vad du förväntar dig av honom så kommer han ju göra dig besviken utan att veta vad han ska göra för att göra dig nöjd.