Rädd att min blivande inte ska vara romantisk på vår dag
Jag har världens bästa sambo på många sätt... men han är ingen romantiker.
Han kan skicka blommor till mig ibland när han är borta, han kan skicka sms och säga att han inte kan tänka sig ett liv utan mig osv... men han har väldigt vårt för att visa känslor face to face. När vi är tillsammans, sitter i soffan, är ute på middag osv känns det som om han alltid har uppmärksamheten någon annan stans. Det är svårt att få honom att ens för bara ett par sekunder bara ha fokus på mig. Det känns som om det är jag som pockar på uppmärksamhet, jag ligger i soffan bredvid honom och är sååå medveten om hans närvaro, men han kan samtidigt sitta och tänka på något helt annat som hur man ägger golv eller ngt annat osexigt.
Nu till saken. För mig är vigselcermonin väldigt viktig att den blir romantisk, att man känner full närvaro och känslomässigt engagemang... att man verkligen klickar med varandra under den stunden. Jag vill att han ska vara helt fokuserad på vad jag verkligen lovar honom under den stunden och vice versa.... inte att han står och funderar på vilket märke det är på fotografens kamera eller dylikt.
Det är även viktigt för mig att han under middagen/festen har fokus på mig... håller mig i handen... söker min uppmärksamhet och bekräftelse osv....
Bröllopsnatten vill jag gärna ocks ska vara det där lilla extra romantiska.
Jag känner ibland att om han inte "uppfyller mina drömmar" på dessa punkter så kommer jag bli enormt besviken. det är på något vis den dagen som jag har ett krav på den ultimata kärleksbekräftelsen eftersom jag gett upp att söka romantikern i honom i vardagen....
Tänker jag fel? kräver jag för mycket? känner någon igen sig???
(obs! i övrigt så har jag inte så stora krav på bröllopet... jag struntar om saker går fel osv. Jag är ingen kontrollmänniska som planerar allt i detalj. Men romantiken vill jag ha :) )