Inlägg från: Syrinx |Visa alla inlägg
  • Syrinx

Rädd att min blivande inte ska vara romantisk på vår dag

skrollan skrev 2011-12-30 16:05:44 följande:

jag menar mer att det verkar vara en för många märklig fråga jag ställer... de flesta säger att jag ska prata med honom och försöka få honom på ett fint sätt att förtå vad jag vill... men många verkar tycka att det är en orimlig tanke att jag skulle vara mån om stunden och att det rent känslomässigt klickar.. för då är han inte "sig själv".

Jag förstår att många försöker att detaljplanera sina bröllop för att det ska bli så perfekt och att man ska slippa oroa sig för ngt... men är det någon annan är jag som reflekterar över det känslomässiga och romantiken under dagen???

Jag förstår ärligt talat inte vad du menar? "Känslomässigt klickar"? Förklara gärna! 

Vad jag har kunnat utläsa av svaren som givits dig, är att det absolut inte är en orimlig tanke att ni ska ägna uppmärksamhet och visa kärlek mot varandra. Det vill väl alla ha på sitt bröllop! Jag tror att det kommer väldigt naturligt - det ska ju trots allt vara två vuxna människor som älskar varandra otroligt djupt och innerligt, och då blir det ju självklart att några (förhoppningsvis många!) sådana stunder kommer under ens bröllopsdag, när man lovar varandra evig trohet!

Jag tycker att du fått många bra tips på hur du kan ta upp detta med din blivande, på ett fint och icke-anklagande sätt, och samtidigt utan att det ska bli för krystat och pålagt. Man är ju fortfarande sig själv, även på sin bröllopsdag. Som Dannedo skriver så bra, så tror jag också att man oftare än man tror måste prata om sina förväntningar och inte bara hoppas på själsfrändens tankeläsningsförmåga. Så jag instämmer i alla fina tips och hoppas att det ska lösa sig bra och att du blir lycklig över er bröllopsdag.

Däremot vad gäller de sakerna du skriver upprepade gånger om att nästan alla här bara är intresserade av att diskutera rent praktiska saker, att det bara verkar handla om att få en bild som ser romantisk ut och att ingen annan än du skulle reflektera över det känslomässiga - självklart stämmer inte det. Det inser du nog själv också.
    Men som Chicita säger, så är det så gott som omöjligt att planera det känslomässiga och därför diskuteras det praktiska saker. Jag är för min del inte det minsta oroad över det känslomässiga - därmed inte sagt att det är oviktigt! Men jag har en fästman som visar mig så otroligt mycket kärlek och uppskattning på alla möjliga sätt dagligen, och som liksom jag gläds otroligt mycket över bröllopet och har stor respekt inför det stora och allvarsamma i att lova varandra evig trohet. Så jag behöver inte fundera så mycket på om han kommer att visa mig kärlek eller ha mig i fokus.
Svar på tråden Rädd att min blivande inte ska vara romantisk på vår dag