Aniara4 skrev 2012-01-05 14:31:28 följande:
Det där oooh:andet och aaaah:andet hör väl ihop med konceptet att mannen ska överraska kvinnan med ett frieri där han presenterar en tjusig ring (som i amerikansk tradition ska kosta en månadslön) som liksom ingår i erbjudandet - i de där filmerna brukar väl tjejen bli mer rörd över hur stor diamanten är än över det faktum att han vill leva resten av sitt liv med henne. Ju större diamant, desto mer anser han henne vara värd.
Vi har ju snarare traditionen att paret gemensamt bestämmer sig för att förlova sig, och väljer ringar tillsammans. Och då har man ju möjlighet att välja den ring man vill ha och som ekonomin tillåter, så vill man välja en billig ring kan det såklart inte vara fel. Jag skulle för övrigt inte alls bli glad om min man i smyg hade gått och bränt en förmögenhet på en ring till mig, det är ju VÅRA pengar. Och ska jag göra av med så mycket pengar vill jag åtminstone få välja själv.
Hahaha!! Vad roligt skrivet:)
"... tjejen bli mer rörd över hur stor diamanten är än över det faktum att han vill leva resten av sitt liv med henne."