• Forumvärd

Får en förlovnings- vigselring vara hur billig som helst?

I filmer och realityshower så "ohhhhhhhhhhas" det och "ahaaas" det alltid när bruden eller den blivande bruden visar upp sin ring. Alla beundrar ringer och ju större sten och ju mera bling-bling desto bättre.
    Eller hur?
    Så en tanke slog mig!
    Får en ring vara hur billig som helst?
    Vad är det som gör att ringen är perfekt?

Rösta och diskutera gärna!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Får en förlovnings- vigselring vara hur billig som helst?
  • Fiaa

Det spelar väl ingen roll, bara man själv tycker om den ;) jag personligen tycker om lite enklare ringar, de är mer praktiska också utan den STORA diamanten på som mest troligt fastnar överallt! :P Jag hade nog gått i taket om ringen hade varit för dyr, känns som att man hade kunnat göra något roligt tillsammans ist för den pengen :)

• LindaochJohn

Det spelar väl ingen roll vad man har för ring egentligen! O tycker man det ska man kanske fundera på om det är förhållandet eller själva grejjen att gifta sig som är det viktigaste?

• sofi 88

Klart ringen kan vara hur billig som helst. Många köper ju ringar i silver istället för att hålla nere priset och jag tycker det faktiskt är fånigt att sätta en "nedre gräns" för priset. Man köper de ringar man vill ha och har råd med, så enkelt är det.

• Forumvärd
    Fiaa skrev 2011-12-30 09:32:14 följande:
    Det spelar väl ingen roll, bara man själv tycker om den ;) jag personligen tycker om lite enklare ringar, de är mer praktiska också utan den STORA diamanten på som mest troligt fastnar överallt! :P Jag hade nog gått i taket om ringen hade varit för dyr, känns som att man hade kunnat göra något roligt tillsammans ist för den pengen :)
    LindaochJohn skrev 2011-12-30 09:46:23 följande:
    Det spelar väl ingen roll vad man har för ring egentligen! O tycker man det ska man kanske fundera på om det är förhållandet eller själva grejjen att gifta sig som är det viktigaste?
    Jag känner så också och dessutom skulle jag vara livrädd att förlägga ringen eller något sådant!
  • Forumvärd
    sofi 88 skrev 2011-12-30 09:58:49 följande:

Klart ringen kan vara hur billig som helst. Många köper ju ringar i silver istället för att hålla nere priset och jag tycker det faktiskt är fånigt att sätta en "nedre gräns" för priset. Man köper de ringar man vill ha och har råd med, så enkelt är det.

Niini skrev 2011-12-30 09:59:21 följande:
    Ringarna får väl kosta 10 kr om man så vill. Huvudsaken tycker jag att man själv älskar dem :)
    Tror ni att det är en skillnad mellan olika länder?
  • Niini
    Forumvärd skrev 2011-12-30 10:02:07 följande:
    Niini skrev 2011-12-30 09:59:21 följande:
    Ringarna får väl kosta 10 kr om man så vill. Huvudsaken tycker jag att man själv älskar dem :)
    Tror ni att det är en skillnad mellan olika länder?
    Det är det säkert. Precis som det är skillnad mellan människor, tror det finns av båda sortera i alla länder :)
  • fruhgan

Det viktiga med ringen/ringarna är inte antal kr den kostat utan att bruden och hennes blivande tycker om den och känner att den är "vi".'
    I vissa länder "ska" ringen kosta ett visst antal kr eller ha ett visst utseende (tex vara en solitär) men det är oftast i sådana länder där kvinnorna oftare är hemmafruar och oftare blir försörjda av sin man och ringen anses då visa mannens förmåga att ta hand om kvinnan ekonomiskt. Som tur är har de flesta i Sverige inte den inställningen att mannen ska försörja kvinnan och att kvinnan ska vara hemmafru. Visst, det finns hemmafruar här också och det är inget fel med det men jag skulle aldrig vilja vara så ekonomiskt beroende av min man.

• Chicita

Klart som korvspad att det inte är priset på ringen som bestämmer hur fin den är.
    Just förlovning/vigselringar har ju ett betydligt större affektionsvärde än verkligt pengavärde.

Mina ringar är ovärderliga för mig och alla som ser dom brukar tycka att dom är fina och ovanliga.
    Och det är dom ju, det är tjocka guldringar av Sagan om Ringen-typ. Med Alvisk (Sindari) font.
    Förlovningsringen har våra namn och datum på utsidan i den fonten. Min vigselring har Amor, vincit, omnia med en vit diamant och en grön diamant emellan orden (alltså bara två stenar totalt).
    Den gröna diamanten valde jag eftersom jag hade en vit och grön brudklänning.

För mig är konceptet och tanken bakom ringarna betydligt viktigare än hur andra uppfattar dom.

• Nikkita

Självklar kan en förlovnings/vigselring vara hur billig (eller dyr) som helst :) Det viktigaste är att den som ska ha ringen trivs med den & tycker att den är fin :) Priset spelar absolut ingen roll, ringen syboliserar kärleken mellan brudparet & det löfte man ger varandra!

Det kan säkert finnas en hel del skillnader mellan olika länder, percis som det finns skillnader mellan olika personer! Det beror nog helt enkelt på vad man värderar högt själv & inte så mycket vilket land man kommer ifrån ;)

Svar på tråden Får en förlovnings- vigselring vara hur billig som helst?