Inlägg från: Junibrud12 |Visa alla inlägg
  • Junibrud12

Kastar mig till vargarna

Jag fattar precis vad du menar med att det blir tomt efteråt. Jag jobbar som projektledare inom eventbranchen och känner så varje gång ett projekt är avslutat. Blir liksom deppig och låg. Har funderat över hur jag ska lösa det efter bröllopet, det känns ju trist att börja vårt liv som man och hustru med en depression liksom...Obestämd Min förhoppning är att vi ska ha en härlig bröllopsresa att se fram emot, då blir det ju inte bara "pang - vardag" direkt. Kanske ni kan göra något sånt? Det behöver ju inte vara en superdyr resa, en weekend kan ju räcka.

Lycka till!

• Junibrud12

Jag tror du missförstod mig lite Guffi. Jag menar inte att jag måste jaga efter nya projekt hela tiden för att bli lycklig, även om jag älskar projekt med allt vad det innebär. Men jag är medveten om känslan av tomhet som alltid infinner sig efteråt. Den känslan håller i sig olika länge, beroende på hur stort och energikrävande projektet varit. Jag vet att många projektledare känner likadant, det är inget som går att undvika, men det går ju alltid över. Det är ju också så att allt "släpper" när man lyckats genomföra ett projekt som man ägnat en massa tid till att planera, ofta är det ju sjukt mycket jobb just att genomföra det också, så efteråt är man helt slut.

Det jag menade var att jag misstänker att jag kommer att få samma känsla efter bröllopet eftersom det är ett så stort projekt med så mycket känslomässig inblandning. Och för att få en lite mjukare landning i vardagen så tror jag att det kan vara en bra idé med en bröllopsresa. I alla fall för mig. Inte för att undvika vardagen, bara för att den där tomheten ska hinna gå över så att jag kan njuta av landningen i mitt nygifta liv. Hoppas ni förstår vad jag menar även om jag formulerar mig lite rörigt... Glad

Svar på tråden Kastar mig till vargarna