Kastar mig till vargarna
Ja som rubriken lyder så syftar jag på att jag antar att jag kommer få en massa skäll av många som läser detta på grund av att nu tycker jag är egoistisk. (och nej detta handlar inte om otrohet)
Jag vet inte vad jag ska tänka snart. Vet inte heller var jag ska börja. Jag och min sambo och pappan till vår underbara dotter har varit ihop i drygt 3 år. Innan dess strulade vi fram och tillbaka i säkert 5-6 år... Men vi visste hela tiden att det var vi två.... det har jag vetat sen jag såg honom första gången.
I alla fall så har vi pratat om ett bröllop. Problemet är ju bara att vi har olika syn på hur vi vill ha det. Vi kommer inte fram till nåt och jag mår psykiskt dåligt av det här, så långt har det gått och ett bröllop ska inte behöva driva en till vansinne! Vi vet båda att vi vill gifta oss iallafall.
På grund av att min karl inte gillar mycket spex och uppmärksamhet så kom vi efter mycket disskution fram till att vi enbart ska ha våra föräldrar och syskon med på bröllopet. Vi bokade kyrka nu till i maj, men JAG kunde helt enkelt inte släppa det här med att jag ville ha lite som jag vill också. jag vill gärna bjuda mina vänner och närmaste släkt med, ha en rolig middag och lite fest efteråt vilket inte sambon vill då... Men eftersom jag "gav med mig" lite angående hur vårt bröllop skulle se ut så tyckte ju jag att nu får han engagera sig lite och hjälpa mig med planering, men jag märkte ju efter några veckor nu att han bryr sig inte om att hjälpa till trots att han får väldigt mycket som han vill med det här bröllopet!
Så därför avbokade vi kyrkan, eller vi sköt upp det eftersom vi båda vill gifta oss men vet ej hur vi ska lösa resten....
Men nu när man försöker ta upp det igen så är han inte ett dugg intersserad av att diskutera vidare hur vi ska genomföra bröllopet..... han tycker jag tjatar, och jag förstår honom, men vi kan inte börja planera ett bröllop samma år som vi ska ha det! Jag känner att vi får ta o bestämma oss nån gång men vi kommer ingen vart.... Ska jag bara strunta i bröllop överhuvudtaget?? Från att ha bokat kyrka och allt till.... ingenting?? o nej ni som tror jag är ute efter det där perfekta prinsessbröllopet med klänning som ser ut som en bakelse, det är inte så, jag vill bara ha våra närmaste vänner och familj och närmsta släkt där... inget jättedyrt bröllop eller så..... Det viktigaste är att vi blir gifta men jag vill faktiskt fira en av våra största dagar ivåra liv.... han verkar inte bry sig....
jag vill liksom inte vänta 15 år innan vi gifter oss.... jag kan vänta några år om det är det som krävs men då är det ju säkert massa annat som vi vill göra. typ ha ett till barn, resa, leta efter ett hus m.m...
vad ska jag göra? Strunta i vårt bröllop eller? för det äter upp mig. snälla var snäll mot mig men jag vill ju naturligtvis höra era åsikter.
Tack för att ni orkade läsa. Och gott nytt år