Red skrev 2012-04-25 10:48:33 följande:
Då är vi i samma fas du och jag :)
Jag är på dag 15 i cyklen och har testat sedan dag 9 men fortfarande inget ulsag... hoppas det kommer snart! Hur vet du om det är en "mensliknande" blödning och inte riktig mensblödning?
När man äter p-piller får man ju ingen ägglossning. Därav ska man egenligen inte kalla detta för riktiga mensblödningar och man brukar därför ibland kalla det mensliknande blödning. Men det är ju mest för sakens skull. Många kallar det ju mens ändå.
Så om man tar en karta med 28 piller (där 7 är sockerpiller då man får sin mensliknande blödning) så blir ju blödningen i den sista kartan (när man gått över till sockerpillren eller som en del gör, har sina pillerfria dagar) så är ju det en mensliknande blödning och inte en riktig mens där man stöter ut ett ägg. Blev kanske lite krångligt förklarat men hoppas du förstår. Sen därefter när man inte äter piller får man ju sin vanliga mens om allt flyter på.
Men min senaste blödning var liksom i slutet på kartan varför det var en så kallad mensliknande blödning. Hoppas jag inte rörde till det. :-P
Vad roligt att vi ligger lite lika. Du behöver säkert inte oroa dig. Tidigare när jag testat med stickor så fick jag ägglossning dag 16. (Hann bli lite orolig eftersom jag också började testa dag 9 trots att jag vet att min egna cykel är lite utdragen när jag inte äter piller, men man vill ju inte missa det liksom.) Hoppas du får ett positivt snart. Dag 10 för mig nu och tänkte börja testa imorn.
Riktigt piirigt det här!! Håller tummarna för oss båda!! :)