Oj, vad det har hunnit skrivas här inne. Kul! :)
Såg ditt inlägg om väntande. Håller med, olidligt spännande och har svårt att fokusera på annat. Är tre dagar efter ÄL nu och vill bara börja testa direkt, nu! Hoppas det är en väntan väl värd tiden! :)
Vad gäller alkohol är det för min del så att mina vänner är så vana att jag nästan aldrig dricker att de frmodligen inte skulle undra om jag tackade nej.
Men försök att ha ett lager bra ursäkter kanske? Ex; jag äter pencillin (skyll på att du haft halsflus, urinvägsinfektion el annan lämplig infektion). Säg att du ska upp tidigt och köra någon dagen efter. Eller skyll på någon ny diet du provar.
Visst går det säker att ta ett halvt glas eller så men det får du känna efter vad som känns bäst för dig. Men personligen avstår jag gärna helt, liksom ta det säkra före det osäkra. Men det är som sagt inga större problem för mig när folk i min närhet redan är vana vid att jag inte dricker. Men blir det jobbigt med frågor kan du ju använda någon bra ursäkt eller kanske annars att ha en lättöl i handen kan göra att folk undviker frågor en stund iaf om de inte tittar för noga...
Annars tycker jag pencillinkursursäkten är ganska bra då man kan använda den under en lite längre period. :)
Hoppas det går bra på er fest på lördag och att du slipper för mycket frågor!
Ska verkligen hålla tummarna för oss båda nu! ;)
Red skrev 2012-05-03 13:11:58 följande:
Hur gör/gjorde ni andra med alkohol medans ni försökte bli gravida? Efter mens och innan ägglossning spelar det ju ingen roll men mellan ägglossning och mens (eller förhoppningsvis inte)?Det är inte det att jag dricker några mängder eller att jag måste dricka, utan mer att det är svårt att avstå helt utan att någon märker det. Och eftersom jag ännu inte är gravid tror jag att jag hade blivig gansla ledsen om folk frågat och insinuerat...