• Troll

Ppiller, hur lång tid tog det till graviditet?

Hej!

Man har ju hört många gånger att det kan ta jäääätte lång tid innan man kan bli med barn om man äter ppiller/ minipiller. Jag undrar hur lång tid det tog för er, från att ni sluta tills att ni blev gravida.

• Svar på tråden Ppiller, hur lång tid tog det till graviditet?
  • LindaP87

Inget här, min sambo var bortrest när jag troligen hade ÄL så jag skulle bli mycket förvånd om det blev något nu..

Ni andra?

• Pluppe

Dottern är en liten "p-piller unge", blev gravid under tiden jag åt p-piller.. Misstänkte inte ett dugg fören mensen blev väldigt sen.. Så det tog inga veckor eller månader alls.. Vet att jag var en slarver med p-pillerna, men hade verkligen fått in ett flyt på det under sommaren och fuskade inte en enda gång men trots allt blev jag gravid ändå.

Är nu gravid igen. Har inte ätit p-piller på snart 2 år.. Men ändå blev det oplanerat även denna gång, slarvade med gummit mitt i ägglossningen och det tog sig direkt. Planen var inte att bli gravid fören efter bröllopet i augusti, så kan det gå men det är ack så välkommet ändå Skrattande

• Hame

Enligt kalendern skall jag få mens idag, men känns inget ännu. Brukar få väldigt ont i magen... ÄL var 2 dagar senare än vanligt så då kanske mensen också är två dagar sen, men jag kan inte låta blir att hoppas. Händer inget innan söndag kväll skall jag nog testa då!

• malin martin

nu har jag gått 6 dagar sedan sista p-pillret...våran tanke är inte att börja försöka än utan vänta tills vi åker iväg på semster i november. Efter det så får det ske om det sker. Våran tanke är att nu använda kondom och sedan vara helt oskyddade efter semstern. 
    Såg något om en app  med ägglossning...hur hittar vi den?

• Pluppe
    malin martin skrev 2012-06-09 18:20:10 följande:
    nu har jag gått 6 dagar sedan sista p-pillret...våran tanke är inte att börja försöka än utan vänta tills vi åker iväg på semster i november. Efter det så får det ske om det sker. Våran tanke är att nu använda kondom och sedan vara helt oskyddade efter semstern. 
    Jag har använt mig av appen: Menskoll

Himla bra app då man inte har samma koll på mensen utan p-pillerkartan ;)
  • LindaP87
    malin martin skrev 2012-06-09 18:20:10 följande:
    JAg använder mig utav P tracker. toppenbra! o lite diskret liksom! =)
  • Hame

Idag testade jag positivt :) Vågar knappt tro att det är på rikigt men det var ingen tvekan på testet. Har ju trott och hoppats så när jag vaknade kl 4 imorse var jag tvungen att studsa upp och testa.Så nu skall jag snart boka tid för att få det riktigt bekräftat på MVC.

• Fjällen2010
    Hame skrev 2012-06-12 07:00:37 följande:

Idag testade jag positivt :) Vågar knappt tro att det är på rikigt men det var ingen tvekan på testet. Har ju trott och hoppats så när jag vaknade kl 4 imorse var jag tvungen att studsa upp och testa.Så nu skall jag snart boka tid för att få det riktigt bekräftat på MVC.

Grattis!!! Du har en sååå mysig framtid fram för dig.

Lycka till!!!
  • Rosi
    Hame skrev 2012-06-12 07:00:37 följande:

Grattis!! =)
  • Hame
    Fjällen2010 skrev 2012-06-12 07:06:54 följande:
    Grattis!!! Du har en sååå mysig framtid fram för dig.

Lycka till!!!
    Tack ska du ha! Just nu är jag lite orolig att det inte skall bli något, känns kanske bättre efter att jag varit hos barnmorskan... Funderar på hur jag skall boka det, är svårt att ringa på jobbet utan att någon annan hör det!
Svar på tråden Ppiller, hur lång tid tog det till graviditet?