• Pertinax

Bröllopsångest...

Min svärmor och hennes man dricker alldeles för mycket och därför för att inte riskera något kommer vi ha en alkoholfri fest. Jag har iofs varit inställd på det i flera år då det dricks, i mitt tycke, alldeles för mycket även i min släkt, och jag vill inte vara i ett sådant umgänge. Blir alkoholfritt bubbel till brudskålen och sen tänkte jag faktiskt bara bjuda på vatten med olika bär som smaksättning i vackra karaffer.

• Pertinax
    bridetobe2013 skrev 2012-01-07 11:45:30 följande:

Får klura lite hur man ska få till det. Sambon blev helt anti allt i går och hävde ur sig "jag blir illamående bara jag hör orden gifta sig".

Så just nu går jag hemma och gråter typ hela tiden från och till och tycker livet är skit. Vi har knappt pratat med varandra sen han sa det på em i går. Jag kan inget säga utan att bryta i hop. Är ett vrak.

Jag brukar alltid vara den som kommer krypande då jag inte fixar att vara osams. Mår fruktansvärt dåligt och tycker det är lindrigare att krypa. Men inte den här gången. Hur som helst så är det han som hävt ur sig ngt och inte jag. Och varför är det alltid jag som ska "be om ursäkt" ? Visserligen blir jag ett vrak på kuppen men han måste väll också lära sig reda upp sånt han startat...

Får gå med en klump i magen i väntan på vad som komma skall.

1/6 2013
    Lite sådär var min sambo också när jag förde giftemål på tal i början. För honom var det ett stort steg att ens förlova sig och han hade aldrig tänkt tanken att han någon gång skulle gifta sig. Han tyckte att jag pressade honom när jag pratade om bröllop och det slutade med att jag blev jätteledsen och vi slutade prata. Men sen visade det sig att han trodde att jag hade världens krav på att han skulle göra världens frieri och så, och det var därför han var rädd. Han har haft en svår uppväxt och har svårt att hantera stress och är sjukt konflikträdd. Så vi satte oss ner och pratade igenom det, att det är en viktig grej för mig och att vi kan göra det på ett sätt som gör att vi båda känner oss bekväma.
Svar på tråden Bröllopsångest...