Bröllopsångest...
Jag har sen jag var liten drömt om att gifta mig. Inte att det ska vara lyxigt och flådigt utan mer om vigseln och en trevlig middag därefter.
Sen träffade jag jag sambon för massa år sedan och vi har nu varit tillsammans i 12 år, 2 barn och hus. Han har länge varit emot att gifta sig. Inte för att han tror att det ska ta slut. Utan mer för ,bröllopet i sig tror jag. I början av december friade jag och efter att ha beskrivigt för honom hur viktigt det är för mig.... Så sa han: Ja men då gifter vi oss då.
Han vet dock inte i vilken skepnad han vill göra det. Bara vi med föräldrar och närmsta vännen eller lite större med fest.
Min dröm är ju med en fest efteråt även om jag är ganska villig att kompromissa....
Men jag har också fått lite ångest inför en ev fest nu... Hans släkt (har 4 halv och 1 hel syskon med respektive och massor med barn) har en tendens att dricka för mkt när dom har fest. Jag tar alltid barnen och åker efter att vi ätit middag då jag inte vill ha mina barn i en sådan miljö. Mardrömmen är att dom blir lika berusade på vårat bröllop och förstör allt. Till saken hör att sambon inte vill att alla ska komma heller men han törs inte låta bli att bjuda ngn då han skulle bli bannlyst då.
Jag har stor släkt med kusiner och så. Har redan förvarnat alla på att vi av ekonomiska själ bara bjuder dom närmaste om det blir ett lite större. Och på min sida tycker dom att det är ok...
Tror att det är pga hans släkt han helst inte vill ha ngn fest. Vill helst bara bjuda vänner... Vilket dilemma.
Hopps sambon bestämmer hur han vill ha det snart så man kan drömma på riktigt. Det bästa vore ju att vara på en restaurang eller ngt där dom själva får betala drickat. Kanske dom inte dricker så mkt....