• Lommila1

Bröllopsångest...

bridetobe2013 skrev 2012-01-12 13:34:36 följande:

Förhandling pågår.....

Jag har börjat fundera på om jag kanske kan nöja mig med vigsel på rådhuset (föräldrar och närmsta vännen med) med middag på resturang efter. I så fall funderar vi på att slå till redan den 1/6 i sommar.....

1/6 2013
    Vi gifter oss 1.6 borgerligt utan någon med oss.. Bara för att det blir enklast så, dethär med släkt är verkligen inte det lättaste-det har jag erfarit många gånger. igen av oss är heller den typen som vill sitta vid honörsbord och ha 150 gäster stirrande på oss, och desutom en massa sånt folk därbland som vi inte vill se...
    Samt att det blir så hiskeligt dyrt, vi har annat att sätta pengarna nu med bostadsköp osv... Eller nåja borgerligt blev det av den anledningen att tron är svag,  inte för att vi vill göra det i hemlighet..
    Man kan ju faktist ha en vigsel i kyrkan fast man bara har vittnen med sig! Har hört om sådana som gjort det också.

Mne i övrigt kör vi fullt ut-min klänning kan du ju spana in i kina-klänningstråden och M2B har frack.
    Sen sticker vi på en fotosession med profsfotograf och till sist en middag. det känns som en perfekt lösning för oss.
  • Lommila1
    bridetobe2013 skrev 2012-01-12 19:49:41 följande:

Har redan kikat på din klänning och tycker den är helt underbar. Har också hittat en men undrar om den är "too much" för rådhuset'?? funderar.... Din är lite mer stämningsfull på ngt sett. Men skulle inte passa mig... Får se hur det blir i slutändan

1/6 2013
    ja tycker nog min är lite too much , MEN jag tänkte bara gifta mig en gång å då ska jag ha den klänning jag vill ha.typ. Jag är å andra sidan en riktig klänningsfreak och har ett stort lager av fest-klänningar sedan tidigare så mitt val var självklart

Tror nog typerna vid rådhuset är vana att se det mesta-allt från t-shirts till gräddbakelser;) Så för deras skull behöver man varken klä upp eller ner sig.
    Man klar ju upp sig för sin egen skull!

Lycka till i planringen o jag hoppas ni kommer fram till en lösnign som passar er båda
Svar på tråden Bröllopsångest...