• Guffi

Sminka sig hos The Bodyshop?

Är det nån här som har sminkat sig hos dem?
    Kikade på deras hemsida och tydligen får man konultation + sminkning på bröllopsdagen för kr!
    Superbra pris! Men är det bra smink som håller hela kvällen? (Å halva natten... Flört)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-08 13:13
    (Konsultation + sminkning för 500kr)

• Svar på tråden Sminka sig hos The Bodyshop?
  • Blueberry

Jag var på konsultation som dem en gång och fick en festsminkning. Blev mycket besviken på hållbarheten av sminket och skulle inte rekommendera dem utifrån mina egna erfarenheter. Däremot har jag varit på Kicks och blivit sminkad vilket gav mycket bättre resultat.

• Dolly P

Jag vet flera som fått sin sminkning där och varit väldigt besvikna. Det har inte alls varit bra. Dom har sett hemska ut, sminket har inte hållt osv. Jag hade hellre gått till Kicks eller Face. Make up store finns ju också. Men jag gillar inte deras produkter.

• CarolineJohan

Håller med föregående inlägg! Har inte alls hört något bra om dem... Skulle helt klart rekommendera Make Up Store eller FACE. Men man måste ju också komma ihåg att det beror på vem som sminkar. Det skiljer sig säker jättemycket inom kedjor i landet.

• Dejli

Du glömde skriva priset tror jag :P

Jag gillar Body Shops smink för det passar min hud bra. Men jag tycker inte det sitter så länge, man måste bättra på det lite då och då(vilket inte gör mig så mkt, jag har oftast bara smink korta stunder). Olika smink passar ju olika hudtyper, så något som passar en person måste inte sitta bra på nästa. Nackdelen med Body Shop är ju att de bara har ett märke, medan typ Kicks eller en "egen" sminkös ofta har olika sorter och märken om ett inte funkar.

Om det blir snyggt eller inte är nog omöjligt att säga eftersom det beror på vem som håller i penslarna... och det kan skilja enormt mycket från person till person, behöver inte ha något samband med vilken kedja. Det bästa är väl att välja någon som man tycker har sminkat sig själv snyggt, så man har liknande smak.

• Guffi

Oj! Priset på The Bodyshop för konsultation och sminkning är 500kr - billigt i mina ögon! Kanske får man vad man betalar för??

Makeupstore kostar rätt mycket tycker jag, Face vet jag inte vad de tar.. Vi har nån annan kedja i stan också - Mist. Vet inte alls vad de är för några..
    Egentligen skulle jag vilja göra provsminkningar hos allihopa för att kunna jämföra, men det lär nog inte vara gratis ;)

Har blivit sminkad efter mina ansiktsbehandlingar, även där med varierade resultat. Men som ni säger, det hänger ju ihop en del med vem det är som gör det.

• Dejli

Jag har använt Mist flytande foundation ett tag och tyckt att den funkade bra, de andra produkterna har jag ingen erfarenhet av. Nu använder jag mest Bare Minerals eftersom jag blir så himla torr på vintern, och då tycker jag det funkar bättre för mig.

En riktig sminkning är nog svår att få gratis, men många erbjuder gratis "provsminkning" av deras produkter så man vet hur de sitter och så.Make Up Store har ju iaf tidigare haft att det kostar 500 kr och så får man produkter för samma värde, men det var något år sedan så både pris och erbjudande kan ju ha ändrats. Då fick man ju iaf sminkningen "på köpet" om man ändå tänkt köpa deras produkter. Dock har jag inte varit så nöjd med utförandet de gånger jag gjort sminkningar där (har fått i present några gånger) men det har berott på de som gjort det och inte produkterna, som jag tycker är helt ok.

• Dejli

Hittade detta om Make Up Store nu, så priset verkar vara oförändrat

"Denna kurs är för en deltagare åt gången. Tanken med kursen är att få personlig rådgivning i sminkteknik, make up redskap samt kunskap om våra produkter. Under 50 minuter får du råd och tips av vår proffessionella make up artist om hur du på bästa sätt kan framhäva dina drag samt vilka färger som passar dig. Du får själv välja om du vill ha en dags eller en kvällsmake up.I kursen ingår även konsultation om hur du på bästa sätt tar hand om din hud. Kursen kostar 495:- och för detta belopp får du även välja valfria produkter."

Det är upplagt lite som en kurs, men det är ju mer att de berättar vad de gör och hur under tiden, sminkningen kommer ju på plats i vilket fall som helst.

• Dolly P
    Dejli skrev 2012-01-07 22:52:17 följande:
    Jag har använt Mist flytande foundation ett tag och tyckt att den funkade bra, de andra produkterna har jag ingen erfarenhet av. Nu använder jag mest Bare Minerals eftersom jag blir så himla torr på vintern, och då tycker jag det funkar bättre för mig.

En riktig sminkning är nog svår att få gratis, men många erbjuder gratis "provsminkning" av deras produkter så man vet hur de sitter och så.Make Up Store har ju iaf tidigare haft att det kostar 500 kr och så får man produkter för samma värde, men det var något år sedan så både pris och erbjudande kan ju ha ändrats. Då fick man ju iaf sminkningen "på köpet" om man ändå tänkt köpa deras produkter. Dock har jag inte varit så nöjd med utförandet de gånger jag gjort sminkningar där (har fått i present några gånger) men det har berott på de som gjort det och inte produkterna, som jag tycker är helt ok.
    MUS tar 1500 för en brudsminkning. Trotts att jag har gått sminskola via dom, så gillar jag inte deras produkter. Tycker det blir stelt i ansiktet av deras smink. Men annars har dom mkt fintSkrattande
  • Dejli
    Dolly P skrev 2012-01-07 22:56:31 följande:
    MUS tar 1500 för en brudsminkning. Trotts att jag har gått sminskola via dom, så gillar jag inte deras produkter. Tycker det blir stelt i ansiktet av deras smink. Men annars har dom mkt fintSkrattande
    Ok, hittade inga prisuppgifter för andra typer av sminkningar. Om man kan nöja sig med en kvällssminkning så kan man ju ta erbjudandet ovan. Jag tycker sminket har suttit på bra iaf de gånger jag gjort det, men det är möjligt att det inte håller för en hel dag (har bara gjort på em och sen gått på partaj till sent). Vet inte riktigt vad som skiljer, men har som sagt aldrig varit riktigt nöjd med stilen på de sminkningar jag gjort där. Men det beror ju som sagt på vem som gör det.
  • Ida R

Någon som testat FACE? nyfiken om det har något liknande som make up store?

• Cosy

Jag blev sminkad på the body shop konultation + sminkning för vardagssminkning och blev väldigt nöjd med resultatet. Nu sminkar jag mig inte varje dag och oftast sitter sminket bara en halvdag. Sen har jag köpt deras smink som jag använder. Min hud mår bättre av deras smink än av andra märken som jag har prövat och resultatet blir bättre konstigt nog. MEn jag antar att det beror från person till person

We did it on DreamHack. Geeky love
  • Guffi

Ja, mycket hänger nog ihop med vad man har för hudtyp. Jag kanske söker efter det ouppnåeliga, men eftersom sminket åker på typ mitt på dagen, vigseln är kl. 16 och sen middag och fest på det.. Jag vill helst slippa lägga på en massa extra var 3-4 timme för att det börjar se schabbigt ut då...

Vill helst iaf klara av vigseln och middagen :)

• Cosy

det beror ju lite på vad du ska göra med... hur mycket du svettas och liknande..

We did it on DreamHack. Geeky love
  • Guffi

Precis!
    På dagen är ju det beroende på väder. I början på maj kan det ju vara rätt fint. Framåt kvällen sen när det blir dans lär jag svettas en del.. Svettas rätt lätt... Men å andra sidan, den tiden på dygnet så tror jag inte att jag kommer bry mig så mycket. Är ju mest på dagen under vigseln och fotograferinge, och under middagen (när många ska ta kort) som jag vill se snygg och fräsch ut :)

Får höra mig för lite :)

Svar på tråden Sminka sig hos The Bodyshop?