• Juni 2012

Tyck till om vår inbjudan (texten)

Nu gifter vi oss!

Fredagen den 8 juni gifter vi oss och detta firar vi med

att bjuda på fika och lättare tilltugg söndagen den 10 juni kl. 13-16

hemma hos oss på (bostadsområde).

O.S.A senast 10 april

(Presenttips: En slant till vår husrenovering mottages tacksamt)

Kramar från (namn) och (namn)

De vet tid och plats för bjudningen, sista OSA-datumet, vad som kommer att bjudas (dvs att de ska inte komma superhungriga för det blir "bara" fika), de får ett presenttips.
    Något annat som ska stå med? Sätt att OSA får gästerna välja själva, så att skriva ut mobilnumrena kändes överflödigt då gästerna är nära släkt eller vänner och har redan numrena.  Min m2b är medlem på Facebook om någon vill svara den vägen

• Svar på tråden Tyck till om vår inbjudan (texten)
  • Juni 2012

Nu önskar vi ju oss bidrag till lister och målarfärg Flört men visst, man kan säkert man formulera det bättre....

Eftersom det varker står tid eller plats för vigseln hoppas jag att de flesta fattar att de är bjudna till fikat. Eller? Obestämd

• Juni 2012

Okej, jag tog bort hela raden med presenttipset. VI får säga tipset muntligt till de gäster som ringer och frågar istället.

Att inbjuden endant gäller fikat och inte vigseln ser jag som självklart då det varket står tid eller plats för vigseln, eller?

• Juni 2012

Det blir väl sammanlagt 20 gäster, beroende på om de tar med barn eller inte.

• Juni 2012

Jag har, som jag redan skrivit, tagit bort raden med presenttips och vi säger det presenttipset muntligt till den som undrar, helt enkelt.

Ja, de bjudna är bara de närmaste, föräldrar, syskon, mormor och morfar, ett par tre vänner. Gissningsvis får vi presentkort till typ Bauhaus ändå, det fick min karl när han fyllde jämt utan att vi hade sagt något.

• Juni 2012
    lilly7 skrev 2012-01-09 07:45:17 följande:
    Varför har ni OSA så långt i förväg om ni bara ska bjuda på fika?
    Vill gärna hinna baka och fylla frysen Glad Kanske att vi behöver köpa fler stolar. Lagen till tisppromenaden ska fixas.

Dels behövs det lite tid att jaga de som inte svarat i tid. Och är det många som inte vill/kan komma har vi tid att "göra om" bjudningen lite, om det behövs. 
  • Juni 2012

Starta gärna en egen tråd istället för att skriva en massa OffTopic i min,

Tack till er som faktiskt svarat på det jag frågade om när jag startade tråden.
    OSAdatumet är ändrat och raden om presenttips är borta.
    Något annat?

• Juni 2012
    gbg2012 skrev 2012-01-11 00:40:40 följande:
    sorry! Blev kopplat till OSA på inbjudningar. Men att ni har OSA 2 månader innan ser inte jag som ett problem. Verkar vara olika åsikter om hur tidigt OSA man generellt ska ha i inbjudningar. Även om  man har mer åt tebröllop, är det inte bra att ha något om klädsel i inbjudan? Eller är jag helt ute och cyklar nu...

Jag tänker själv att jag inte skulle veta vad jag skulle ta på mig. Men antar ganska ledig klädsel? 
    Klädsel? Svärfar kommer i vita träskor och nån stormönstrad skjorta från 80talet, de andra kommer nog aningens mer finklädda.
    Jag vet inte heller vad jag ska ha på mig....
  • Juni 2012
    Dannedo skrev 2012-01-11 17:34:04 följande:
    TS: Jag tycker absolut du ska strunta i klädkod! Det här är ju inte ett helt traditionellt bröllop, själva bröllopet har ju varit redan, och det här är en sammankomst för att att fira ert bröllop. Jag skulle inte vara osäker på vilken nivå på klädsel jag skulle välja i alla fall. 
    Angående presenttips så valde vi att inte ha någon önskelista eftersom det är så många gäster som kommer att resa och betala boende MEN vi har pratat med min mamma och berättat vad vi önskar oss ifall att någon vill ge oss något, typ släktingar som vi vet att vill ge oss något fint. Så be era föräldrar "skvallra" om att ni önskar er bidrag till renovering, det är ju väldigt ödmjukt tycker jag att önska sig presentkort till t.ex bauhaus till skillnad från en lyxsemester :)
    Hoppas ni får en fin dag, jag tycker som jag skrev innan att det låter supertrevligt och jag skulle bli jätteglad om någon av mina vänner valde ett sådant alternativ och jag blev bjuden.
    Alla 20 gästerna vet ju att vi renoverar vårt hus och använder de skallen så kan de säkert gissa sig till att vi inte behöver en massa prylar utan ... just det. Tungan ute
Svar på tråden Tyck till om vår inbjudan (texten)