Juni 2012 skrev 2012-01-11 08:08:27 följande:
Klädsel? Svärfar kommer i vita träskor och nån stormönstrad skjorta från 80talet, de andra kommer nog aningens mer finklädda.
Jag vet inte heller vad jag ska ha på mig....
gbg2012 skrev 2012-01-11 12:49:06 följande:
vid bröllop brukar man ange klädkod i inbjudan för att gäster ska veta vad de ska ha på sig.
Men som sagt jag vet inte alls hur det är när man inte har ett traditionellt upplägg. Jag tänker att det är bra att ha så att en del gäster inte kommer för uppklädda och andra som din svärfar i träskor.
Vi har klädkod i vår inbjudan och de har olika betydelser. Om du skulle vilja ha klädkod så kan man googla om det.
TS: Jag tycker absolut du ska strunta i klädkod! Det här är ju inte ett helt traditionellt bröllop, själva bröllopet har ju varit redan, och det här är en sammankomst för att att fira ert bröllop. Jag skulle inte vara osäker på vilken nivå på klädsel jag skulle välja i alla fall.
Angående presenttips så valde vi att inte ha någon önskelista eftersom det är så många gäster som kommer att resa och betala boende MEN vi har pratat med min mamma och berättat vad vi önskar oss ifall att någon vill ge oss något, typ släktingar som vi vet att vill ge oss något fint. Så be era föräldrar "skvallra" om att ni önskar er bidrag till renovering, det är ju väldigt ödmjukt tycker jag att önska sig presentkort till t.ex bauhaus till skillnad från en lyxsemester :)
Hoppas ni får en fin dag, jag tycker som jag skrev innan att det låter supertrevligt och jag skulle bli jätteglad om någon av mina vänner valde ett sådant alternativ och jag blev bjuden.