• På rosa moln

Tyck till om vår inbjudan (texten)

Strawberry skrev 2012-01-09 10:25:38 följande:
    Två månader innan vet inte jag eller många av de jag känner som jobbar skift eller helger exakt hur man ska jobba...
    Vi har tänkt att ha osa tre månader innan och det kanske är i tidigaste laget, men vi känner att vi hellre har lite extra tid på oss att planera i lugn och ro än tvärtom och det är väl inget fel med det? Om inte skiftarbetarna och andra kan se till att ta semester i god tid till en så viktig sak som vårt bröllop så är vi uppenbarligen inte särskilt viktiga för dem änså och då kan de lika gärna stanna hemma anser jag.
  • På rosa moln
    knyttan skrev 2012-01-09 19:55:26 följande:
    Tänk dig själv: "vi döper lilla Sarah på söndag, ni får inte komma, men kom gärna på fika den 11 februari istället och ge henne presenter".

Precis som jag sagt flera gånger innan så tycker jag inte att det är något fel på vare sig upplägget eller själva önskemålet i sig, bara att man ska uttrycka det annorlunda och det har ju TS redan ändrat sig om så jag tycker inte att det är något mer att tjata om. För övrigt så tycker jag att det är en konstig inställning att man inte skulle kunna vara glad över något trevligt som har hänt i en annan persons liv och fira henom utan att ge presenter? Fira någon kan man göra på en uppsjö av olika vis allt från att skänka pengar och saker till att ringa och gratulera.
    Bra skrivet!
Svar på tråden Tyck till om vår inbjudan (texten)