Strawberry skrev 2012-01-09 23:18:10 följande:
Jag tycker att tre månader är ett väldigt tidigt osa datum, för tidigt då mycket kan hända på tre månader... Men det är helt upp till er!
Självklart kan de som jobbar skift begära semester, vilket jag skulle göra om jag verkligen ville gå på någons bröllop, och likaså borde gästerna. Men det gäller att bli beviljad semestern också... och att man har tillräckligt många dagar att ta ut, är bröllopet en bit bort och det krävs övernattning kan det kräva minst tre lediga dagar.
Han som redan nu sagt till om att han väldigt gärna vill komma på vår dag, men inte kan svara förrens han har fått schema jobbar som pilot med lång flygningar, samt bor en bra bit bort (inte i Sverige). Att ta ledig en dag funkar inte riktigt då men han har önskat om att vara hemma den helgen.
Ja beror ju lite på vad för gäster man bjuder. Vi har OSA 3,5 månader innan, ännu värre! =)
Man får anpassa lite efter vilka man bjuder!
Av alla vänner vi bjuder är det tre som bor i en annan stad än bröllopet. Släktingarna däremot bor på andra orter. De flesta släktingarna har inte helgjobb, några har det.
Av vännerna har bara fem helgjobb, resten pluggar, är föräldralediga eller jobbar dagtid.
Släktingarna är det dock fler ca 10 som har skiftjobb. Men då är det flera som är nära släkt.