Betalade bruden eller brudtärnan?
Jag undrar hur ni gjorde när de gällde vem som betalde brudtärnans/tärnornas klänningar? Om brudtärnan själv fick betala, fick hon ha på sig vad hon ville då?
Jag undrar hur ni gjorde när de gällde vem som betalde brudtärnans/tärnornas klänningar? Om brudtärnan själv fick betala, fick hon ha på sig vad hon ville då?
Vi betalar tärnornas klänningar, skor och hår... De har ganska fria händer, mitt önskemål är att de ska vara svarta. Synd bara att de inte är ett dugg engagerade, trots att det är mindre än 3 mån kvar.. Ska avvakta ett tag, sen ska jag ställa frågan om de verkligen vill vara tärnor...
Vi försöker hitta en löäsning osm alla är bekväma med. Klänningarna skall vara passande till varje tjej, men endå passa det övergripande temat/rödatråden. VI ger och tar och samtalar och försöker komma fram till oilka lösningar. Vi är på god väg att hitta en lösning....
kostnader för klänning, skor, o smycket etc. har vi en överenskommelse som är att antingen köper o betalar de själva, eller så betalar jag för det, men får då tillbaka det efter bröllopet. Alltså frå de i såå fall låna av mig. Efter brölopet kan jag sälja grejerna om jag vill det.
Tärnorna får andra gåvor som inte innebär kläderna, och därför har vi gjort den dealen, som alla är mkt nöjda med. Känns bäst så att inte tvinga o endå behöver ingen känna att man säger nej till en klänning pga kostnaden, då man vet att det finns möjlighet att låna över dagen.
Hår o makeup betalar vi hälften var av, då de även har valet att fixa sig själva eller boka in hos de som fixar mig.
Jag betalar klänningarna skorna samt buketterna men håruppsättnigen och smyckena får dom betala själva.
Hej,
Jag har bara läst TS.
Jag var tärna åt min tärna för fem år sedan :) Hon betalade då hyran av min klänning (hon hade specifika önskemål och vi var vid den tiden bara 21 år så ekonomin var ju lite därefter).
Nu gifter jag mig i sommar och jag har lämnat det fritt för henne att bära vilken klänning hon vill. Vi har erbjudit oss att betala hälften av klänningen men hon vägrar :P
Självklart betalar vi hennes blommor men skor, smink, hår och vad hon nu kan vilja ha får hon stå för själv.
Har gått igenom tråden och blir verkligen överaskad över hur olika alla tänker! Jag förstår verkligen inte hur man som brud kan kräva att tärnan ska betala för klänningen i färgen och stilen som bruden har bestämt!
Hur kan man säga att någon är otacksam för att dom tycker klänningen är för dyr eller inte tycker om färgen??
Visst, det är en väldigt stor dag för bruden och då vill man ju självklart att allt ska vara perfekt - men det är ju brudparet som valt att gifta sig och det är ju också brudparet som valt färgtemat, inte tärnan, därför tycker jag att man som brud ska stå för kostnaden.
Jag var tärna på en väns bröllop förra sommaren och betalade klänningen själv, jag själv hade inte en tanke på att hon skulle göra det. Hon frågade jätteförsiktigt om det var ok att jag betalade den själv, och jag såg det som självklart :P