Inlägg från: Dannedo |Visa alla inlägg
  • Dannedo

fotografen ett kuvert på middagen?

Hör med restaurangen om dom kan se till att det finns mat till fotografen. Dom som jobbar i köket brukar ju behöva något att äta och kanske har någon "personalmat" som dom fixar. För någon hundring kanske det kan finnas pastasallad, bröd och dricka till fotografen som han kan äta när det passar honom. Eller så bjuder du på huvudrätten om det känns trevligare. Prata och hör vad han tycker. Kan ju också vara schysst att ha en macka eller något till honom under dagen. Det är ju inget måste, men omtänksamt och säkert uppskattat.

• Dannedo
    TheD skrev 2012-01-13 23:08:26 följande:

Mmmm. maj till augusti jobbade jag 21.30-15.00......Ibland till kl 16... Då åt jag en gång om dagen och det var inte mycket... Sömn gick före mat ;)

Men jag tycker inte att fotografen ska ha käk! Han/hon får betalt at utföra ett arbete ni anlitar personen för. Det är inte dagis.

Självklart är det inget krav eller måste att man ska stå för maten men vill man så är det ju väldigt trevligt. Många påpekar att det inte ingår mat på andra arbetsplatser, men det är viss skillnad att vara på ett jobb där man har schemalagda matpauser (jag vet att det inte riktigt fungerar så i restaurangbranschen och när man jobbar inom sjukvården) och ett lunchrum där man har kylskåp, micro eller kan köpa mat. Jag jobbar som musiker och det är en helt annan sak när man åker iväg någonstans på ett gig, eller spelar på en fest t.ex. Oftast tar det mycket längre tid än planerat, men blir ofta satt i något sidorum och får vänta några timmar, programmet ändras osv. Jag har alltid med mig mackor, frukt och vatten, men man blir alltid lika glad när någon tänkt på att man faktiskt sitter där i det där sidorummet och fixat så det finns en flaska vatten, en bulle och en banan. Man känner sig väldigt välkommen. Om TS känner att hon vill fixa mat så ska hon göra det, det är ju inget fel om en arbetsgivare vill "ta hand om" sina anställda.
Svar på tråden fotografen ett kuvert på middagen?